Alla inlägg under november 2011

Av Jessica - 30 november 2011 22:26

   




Satt igår hela eftermiddagen och kvällen för att lägga ut sönernas Pokémonkort på Tradera. Killarna har nu bestämt att de ska försöka sälja dem. De används aldrig längre - här är det bara fotbollskort som gäller.

Ville inte bara lägga ut dem, utan ville skaffa mig ett hum om vad det är för kort som de har. Om man kan räkna ut värdet på korten. Oj vad jag fick googla på Pokémon och försöka sätta mig in i dessa. Blev om möjligt ännu snurrigare i skallen....  Pokémon världen, är för mig en okänd värld. Efter att ha satt sig in i det hela lite grann, så förstår jag att killarna inte heller haft en susning om kortens värde  

8-åringen värderade sina blanka/glänsande kort mest. Fast det visade sig att det blanka inte ökar värdet på korten. Det är HP samt om korten är vanliga el. sällsynta som spelar stor roll. 


Har faktiskt redan fått in några få bud på korten. Allt som säljs är ett plus. Jag är bara glad att vi blir av med dem. Så om ni har barn som gillar Pokémon, och ni själva inte vill bli panka på kuppen, så gå in på Tradera och buda på auktionerna från lexa02!




Så lärdomen från igår blev att det finns massor kvar här i världen att upptäcka och lära!

Av Jessica - 29 november 2011 15:24

Någongång måste man börja... och det är det som jag gör idag. Är hemma och är sjuk, då fastnar jag lätt framför datorn. Har länge tänkt att jag också skulle prova på att blogga, gör nu slag i saken. "det är så himla enkelt...", ja men tjena.... Massor med inställningar som skall göras. Tänker att det viktigaste är att komma igång, hoppas att bloggen kommer att utvecklas o bli bättre med tiden. Alla har vi varit nybörjare. Hoppas få ner läsvärda och tänkvärda saker på min blogg. Välkomna!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards