Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Social vecka

Av Jessica - 22 september 2012 20:12

Oj vad denna veckan försvann fort. Hann inte ens med att blogga..... Har dock fått igång min nya, väldigt avancerade telefon, så vem vet - snart kanske jag kan blogga från min mobil också.


Veckan som gått, har ju varit en vecka utan mina älskade barn, vilket alltid innebär mycket jobb. Utöver jobb, har den dessutom varit fylld med sociala aktiviteter på kvällarna. Jag har fortfarande svårt att finna orken för det sociala livet, i alla fall under arbetsveckorna. Oftast går jag bara hem och är mer eller mindre "död", någon kväll brukar det vara någon fotbollsmatch som jag tittar på, annars kryper jag helst in i mitt lilla bo!...


I onsdags åkte jag dock direkt från jobbet, hem till barnens farmor & farfar. Där blev jag bjuden på middag.


I torsdags hann jag hem o duscha efter jobbet, sen iväg till "Da vinci" för att träffa Suss & Katta. Trevligt! Vi kunde inte ens komma ihåg när vi sågs senast. Fast vad gjorde det? Det kändes som vi hade träffats för någon vecka sedan. Det är skönt!


Igår var det direkt från jobbet, till "Beirut", där jag skulle äta med ett stort gäng från jobbet. Trevlig kväll, men jag gjorde en tidig kväll. Var trött efter veckan som gått. I alla fall glad över att jag var med!


Idag är det lördag, och lördagarna bjuder ju aldrig på sovmorgon - då det är mitt ansvar att ta Peter till simskolan. Denna natten sov han dock inte hos mig, utan jag fick köra ner till barnens far och hämta honom. Fick dock inte med honom hem från simskolan, utan han fick följa med sin nya kompis hem och leka en stund. (kompisens mamma och jag är arbetskamrater, men vi har aldrig umgåtts privat)


Så jag åkte hem själv, slängde på mig regnkläderna och letade mig fram till södra Guldheden. Där skulle Axel spela fotboll. Idag var det bara 1 lag som spelade, och då är det först anmälda som får spela. Tenderar ju då vara så att det är de som är lite bättre som spelar. Å OJ så de spelade! Vilken underhållning! Vilken fotboll! De var såååå duktiga och det gav utdelning. Typ 3 mål under de 3 första minuterna.... Matchen slutade 9-1 till vårt lag.


Sedan letade jag mig från fotbollsplanen till Tynnered. Körde lite fel när jag var i Tynnered, men till slut hittade jag hem till Daria. Blev bjuden på en kopp kaffe och tog sedan med mig lille P hem. Vi hämtade upp Axel hos deras pappa. Väl hemma fick jag lov att toppa håret på Axel. En hårklippning som inte slutade i tårar!


Nu har jag varit själv i några timmar. Har insett att jag inte längre kan bortse från att hösten är här. Var tvungen att sätta på luftvärmepumpen i veckan - var allt för kallt här hemma. Nu ikväll har jag ytterligare givit in för hösten - jag har tänt levande ljus här hemma. Ska försöka tycka det är lite mysigt med hösten......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards