Direktlänk till inlägg 29 september 2012

Bättre, fast samtidigt inte....

Av Jessica - 29 september 2012 21:41

Mår bättre i själen idag. Har jobbat hårt på att inte låta gårdagens tråkiga händelse påverka mig mer. Försöker direkt bryta tankarna när de sätter igång och maler. Inte lätt, men nåt jag verkligen måste lära mig.


Oscar hade hört när jag pratade med mamma i telefon igår kväll, trodde alla barnen hade somnat.... Han frågade vad som egentligen hade hänt, han hade inte förstått. Jag berättade bara att jag hade blivit lurad på pengar, men att jag inte ville prata om det, för jag blir bara ledsen. Han tyckte det var ett ok svar.


Jag blir ju bara så ledsen när jag tänker på det, samt att jag vill inte att mina barn ännu måste veta allt otrevligt som finns i denna världen.


Så för att bryta detta dåliga mående, har jag idag försökt att hålla hjärnan tom. Att istället glädjas åt de små sakerna i vardagen. Visst låter det präktigt? Fast jag kan bara säga, att för mig är det en överlevnadsfråga. Jag måste lära mig att snabbt släppa tunga saker, annars vet jag vad som händer... Det fyller på och fyller på, och tynger ned och tynger ned - till slut får jag en depression, och det vill jag aldrig uppleva igen. Jag påminner mig själv dagligen - lyssna på din kropp!


Idag har det varit fullt med aktiviteter. Dagen började tidigt med att ta Peter till simskolan. Det är så roligt att vara med honom där, för han har utvecklats så mycket. Han vågar, och han försöker, och han tycker dessutom att det är roligt!


Snabbt hem och se till att de stora var redo för sin fotbollsmatch. Ett litet "bråk" med Oscar, som inte "orkade" göra i ordning sina saker, utan tyckte att jag skulle göra det.... vilket inte jag tyckte. Så det slutade med att han själv packade sin väska, fast under mycket suck och stön.


Eriksbergs 02:or bjöd som alltid på underhållning. Man blir så glad av att se dem spela fotboll. De är så duktiga! Deras spelglädje smittar av sig till oss som står bredvid och hejar på. Idag var det Azalea som fick se sig besegrade med 6-2. Oscar gjorde en bra insats, märks att han har lite för mycket respekt för de stora killarna, men han kämpar.


Fick dessutom höra av en av de andra föräldrarna (en väldigt fotbollskunnig sådan, själv varit tränare i många år, jobbar dessutom med IFK). Du vet väl hur jäkla bra din son är? Ja, svarar jag, han är duktig. Ja, men han är verkligen bra, och så berättade han alla fördelar han ser med Axels fotbollsspelande, blicken för spelet, bra skott, kontroll på fötterna och bollen, balans i kroppen etc, etc, etc. Kul för en mamma att höra!!!


När vi kom hem skulle Peter göra sin läxa: lära sig knyta skorna! Något jag har fasat för att träna med honom, då han har ett humör som få.... (värst av alla 3 killarna). Efter första försöket blev han lite frustrerad, skällde lite och stampade med fötterna. Sen lugnade han ner sig, lyssnade, försökte. Jag kunde tom stoppa honom mitt i knytandet och ge tips och råd - som han dessutom lyssnade till. Efter bara 10 försök, knöt han skorna utan problem! Vilken kille! Å så stolt han blev!


Jag delade hans glädje och stothet, men berättade också för honom att mest glad och stolt blev jag över hur bra han var på att försöka! Att inte bryta ihop när det inte går på första försöket. Nu har han varit stolt som en tupp resten av kvällen.


Kvällen med killarna har avslutats framför tv:n. Nu sover de gott, de är så trötta.

Jag är så oändligt tacksam över att jag har dem! Vad hade mitt liv varit utan dem? De ger mig all glädje och de är källan till all min energi! Att bara vara nära dem och kramas gör livet lite lättare!


Jag skrev ju som rubrik att det inte bara var bättre...... har mått lite tjuvtjockt i eftermiddag. Frusit, ont i kroppen, ont i huvudet, känt mig febrig.... nåt på gång? Har stoppat i mig Voltaren så just nu känns det ok. Får se hur det känns i morgonbitti när jag vaknar upp utan nån medicin i kroppen...

Känner mig stressad på jobbet, och känner därför att jag verkligen INTE har tid att vara sjuk.... Fast - jag vet ju också, att jag inte klarar att köra på om jag inte är 100. Priset jag får betala är allt för högt.


Så nu ska jag snart lägga mig, behöver vilan. (Blev ju som vanligt för få timmar förra natten, stördes av gårdagens tråkiga händelse, trots att jag verkligen försökte att inte tänka. Tror det går bättre i kväll!)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Skapa flashcards