Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.


I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen.

Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre.

Idag har det inte varit bra. Mycket snurrande är det.... Känns som jag ska tuppa av flera gånger. När jag går och det snurrar till känns det som jag går och vinglar, tar extra steg för att balansera upp kroppen, eller går väldigt bredbent...


Var på jobbet idag för att träffa chefen. Passade då på att kontrollera blodtrycket, som var högre än det brukar (vilket i och för sig inte vill säga att det på något sätt var högt... men med mina mått, var det högt). så då vet jag i alla fall att yrseln beror inte på mitt låga tryck.


Jag tror själv att det hänger ihop med att jag inte mår bra. Att jag är helt slut. Var fruktansvärt att köra hem från jobbet. Tänkte vid något tillfälle att jag skulle vända bilen och åka tillbaka. Tog mig hem, men det var en pärs. Jag kan lova att idag var jag inte i närheten av att bryta några hasighetsgränser. Snarare risk för p-böter....


Åkte hem och sov en dryg timma, sen hämta barnen i skolan. Kändes lite bättre precis efter jag sovit, men sen återkom yrseln. Oscar skulle till tandläkaren efter skolan, var inte precis den mest engagerade mamman.... tur allt var ok.


När vi tagit oss hem fortsatte det att snurra. Läxorna fick idag utföras i soffan.


Lyckades laga lite mat, mestadels sittande på en stol....

Kanske inte ska vara såhär....


Oscar var snäll och avstod sin träning idag, jag kände att jag inte var i form att köra till den. Han får i stället träna med Axels lag på torsdag. Då hoppas jag det har lugnat ner sig. För i morgon och på torsdag kan jag bara vila när killarna är i skolan, inga saker som måste utföras.


Vad gav då mötet med chefen idag??... tja, inte så mycket. Hon undrade om jag kommer tillbaka på måndag, och hur mkt jag kommer orka jobba. Inte vet jag! Allt för tidigt att säga. Hon skulle i alla fall kolla om jag ska till företagshälsovården, om inte så måste jag hitta en läkare. Jag har fått antidepressiv medicinering av en av våra läkare på jobbet. Men det är ju inte meningen att han ska ha hand om den i förlängningen. Så jag måste boka tid någon annanstans..... får titta på det i morgon.


Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Är verkligen helt slut. Igår var jag i säng före 22, vilket inte är mitt vanliga jag. Idag lär jag vara där före 22 också.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards