Alla inlägg den 4 september 2012

Av Jessica - 4 september 2012 22:13

   Jag gillar verkligen mitt jobb. Ett jobb i postitiv anda!


Nåt av det negativa med mitt jobb är att det är väldigt stillasittande och man är inomhus HELA dagarna. Är så tacksam för varje dag det är fint väder, och därmed några timmar med ljus när jag slutat jobba.


Så dessa dagar när det är fint väder försöker jag nyttja det, och ta mig ut en stund efter jobbet. Behöver ljuset och behöver den friska luften.


Idag när jag kom hem bytte jag om, hoppade i gummistövlarna (det hade ju regnat under dagen), tog min lilla kniv och en påse med mig och vandrade ut i skogen bakom huset.


I skogen fann jag detta!


 


Trattkantarellsäsongen är igång!!!


Nu är min kropp fylld med frisk luft, efter ca. 2 timmar i skogen. Den är dessutom trött. Jag är nyduschad och insmord, så jag doftar choklad.


Magen är fylld med kantarellmacka (det stod åter igen gula kvar i skogen, som jag ju "måste" ta hand om) och trattisarna är rensade och ligger för att torka.



Ovido - Quiz & Flashcards