Alla inlägg den 5 september 2012

Av Jessica - 5 september 2012 22:00

Oj, oj..... vilken kväll....


Hem från jobbet, idag skulle jag inte ut i skogen och lufsa... Ut o greja lite i trädgården istället, band upp mina tomatplantor, plockade inte lite tomater, både röda och en del gröna som fick flytta till fönsterbrädan. Plockade upp mina sista rödbetor. Passade också på att slänga mina vissna blommor som jag planterade i början av sommaren.


När jag var ute kom 2 gubbar från styrelsen förbi, de skulle titta på mina fönsterfoder el. vad det nu heter. Skit samma, i alla fall det som är runt fönstren, som börjat murkna runt mina STORA fönster i burspråket. Det skulle bytas ut! Fick också veta att ny dörr till förrådet var beställd! (Dock fortfarande så att styrelsen inte har nåt ansv. för fuktskadan inne i förrådet...)


Körde en maskin tvätt, och tagit hand om den rena tvätten som tvättades här om dagen. Sopade golvet, plockade bort torra blommor och blad från krukväxterna här inne.


Reducerat färdigt min kycklingfond, lagat en paj, putsat grytbitar och frysit in.


Nu har hela kvällen gått, och jag har grejat och grejat och grejat...


Nu ska jag slå ner rumpan i soffan en stund och smaka på min paj!


Undrar fortfarande vad som hände?.... Var kom all denna energin ifrån???

Ovido - Quiz & Flashcards