Alla inlägg den 16 september 2012

Av Jessica - 16 september 2012 17:32

Helgen har rusat förbi med en hög hastighet. Känner på söndagskvällen att jag skulle behöva vara ledig en helg till. Förstår inte riktigt, är aldrig utvilad efter en helg. Tror alltid att jag ska vara det....


Igår var det som vanligt ingen sovmorgon, utan upp och iväg till simskola med Peter. Så roligt att vara med honom och följa hans utveckling. Det hade skett en stor förändring över sommaren, och nu verkar det som det händer saker varje lektion. Igår vågade han äntligen ligga och flyta ordentligt på ryggen, och även göra ett ordentligt försök att simma ryggsim! Min duktiga lille P!


Hem för att stoppa i oss lunch, sedan iväg till Liseberg. Har inte varit där i år med grabbarna.... i början av sommaren tjatade de om att åka dit, det sista har det varit lugnt, tror de gav upp. Kände att de skulle få komma dit en gång även denna säsongen. Igår var det dax - bra väderutsikter, samt att vi inte var uppbokade.


Var även andra i stan vill jag lova.... Monster Jam, fotbollslandskamp och ishockeymatch.... Behöver jag berätta att det var svårt att hitta parkering... (Tycker det är gott att kunna köra hem på kvällen, då vi alla är trötta). Gjorde till slut en halvt olaglig parkering vid en skola... Stod att det krävs p-tillstånd, men ingen går ju i skolan på helgen...


Vi fick trevligt sällskap på Liseberg av mormor & morfar, samt morbror & moster. Värstingen på att åka var nog lille P.


Idag var det brunch här. Amerikanska pannkakor med smör o lönnsirap, nektariner, smoothie och kaffe till oss vuxna. Efter att alla var mätta i magen hade Axel o Oscar samling. Axels lag skulle spela match, och Oscar var tillfrågad om inte han kunde vara med och spela då de saknade 1 spelare. Härligt att köra killarna till samma ställe för en gångs skull. Annars brukar det vara så att de ska vara på 2 olika ställen vid samma tid!!! Det är en svår logistik att få ihop.


Matchen slutade 2-2.


Hem och i med lite lunch. Sen hjälpte pappa mig att plocka undan utemöblerna, samt "förpacka" dem i pressening inför det bistrare vädret som kommer. Sen åkte Oscar iväg o spelade trumpet. Mormor & morfar åkte hem. Själv har jag fortsatt att plocka o röja. Alltid finns det saker att göra....


Nu är jag trött, skönt att det är en kväll utan aktiviteter..... Snart är det vardag igen, och åter igen full fart. Barntom vecka.... enda fördelen när jag inte har barnen är att stressfaktorn är lite lägre. Så nu ska jag jobba rejält utan att känna mig stressad....


Vem vet - nästa helg kanske jag kan vila???.....

Ovido - Quiz & Flashcards