Alla inlägg den 12 september 2012

Av Jessica - 12 september 2012 21:08

Äldste sonen sa idag: "vad är det du läser nu mamma? Vad du läser mycket!" Hoppas att killarna också någon dag kommer gilla att läsa mycket. Det är en härlig sysselsättning. Axel läser en del redan, fast mest blir det Kalle Anka tidningar eller fotbollstidningar. Om han kommer åt läser han dock gärna Vetenskapens värld!


Här kommer de senaste 3 i raden av böcker jag läst:


 


Tillbaka till livet, Alisons historia en verklighets berättelse. Såna som jag gillar allra mest att läsa. En helt otrolig berättelse, tala om att under kan ske!!


Vad mina döttrar bör veta en fiktiv roman, men ändå fångade den mig. Ville inte att den skulle sluta, ville veta MER! Veta hur det går i fortsättningen för personerna i historien.....


Den frusna trädgården också en fiktiv historia. Brukar vara bra avkoppling att läsa sån skönlitteratur, men inte ge så mycket mer. Denna var dock lite extra. I slutet grät jag..... Vilket SÄLLAN sker när det är påhittade berättelse. Så den rekommenderas!


Hösten är väl en perfekt tid att komma igång och läsa, om man nu inte gör det annars. Så mys till det, kryp ner under en skön filt och LÄÄÄÄÄS!


Av Jessica - 12 september 2012 13:46

 

Av Jessica - 12 september 2012 10:44

Igår kväll fick vi besök av morbror & moster. Barnen blir alltid så glada, de älskar sin morbror & moster.


Moster Anja har varit i Spanien på lååååång semester. Hon hade köpt presenter till killarna. 3D pussel! Hon tyckte det skulle vara lite mer utmaning till grabbarna, som annars i en hög hastighet bygger ihop både vanliga pussel och lego. Peter var inte så intresserad igår, vi ska titta på det tillsammans. Axel satte genast igång och byggde ihop sin jeep. Hann orkade inte klart igår, utan bygget lär fortsätta i veckan.


Till Oscar hade moster köpt ett extra svårt...... (fast på kartongen står det 4+) Jo men visst.... borde nog stått 40+! Oscar gav sig in i sin pusselvärld med liv o lust, men kom snart ut från den igen... Det var helt omöjligt. Nja, säger moster, försök du, du behöver lite utmaning! Efter gnäll ber Oscar att moster ska komma och hjälpa honom. Hon gjorde ett försök, men gav upp! Det var hopplöst.


Snäll mamma, som man är, så lovade jag att jag skulle fixa pusslet åt honom.... Vilket innebar att jag satt o pussla o svor över denna blivande motorcykel HELA kvällen igår... Jag kan ju inte sluta när jag väl har börjat...


Fick ge upp strax efter midnatt, för då var jag så trött så jag inte hittade bitarna längre..

Idag har jag fortsatt, dels för jag har bestämt mig för att jag ska bygga den, och dels för att jag inte kan ha hela soffan full av pusselbitar.


Nu är den så klar som den kommer bli. Har visst några små bitar över, och har inte en susning om var de ska sitta. Men det struntar jag i, för motorcykeln håller ihop och liknar en motorcykel.

Ovido - Quiz & Flashcards