Alla inlägg den 8 september 2012

Av Jessica - 8 september 2012 21:52

Ja, det är vad min eftermiddag har bestått av.


Mysig förmiddag, först med P på simskolan. Mycket har hänt med honom under sommaren, trots att vi inte badat alls mycket. Han har utvecklats ändå. Kämpar och försöker verkligen. Härligt! Blir så stolt över honom, värmer i hela mammahjärtat!


När vi kom hem efter simskolan var Oscar här! Pappan hade lämnat honom här, för pappan skulle åka o träna. Istället för att vara själv i pappas hus, valde Oscar att komma hit och vara med oss. Jag o grabbarna lunchade tillsammans, innan deras pappa kom o hämtade dem. Det stod barnkalas och konsert på deras program.


Själv fick jag ta mig i kragen och ge mig ut i trädgården. Första projektet var att plocka ner studsmattan. Det tar sin lilla tid, och en del kroppsarbete. Inte kul, men alltid lika gott när det är gjort. Nu ligger ställningen i sina kartonger i förrådet, fästen till skyddsnätet är lagade och vissa andra delar ligger i badkaret och är skurade.


Sen fick jag gå en match mot gräsmattan - attans vad den växer.... Tänkte att jag kanske skulle slippa klippa mer i år, så jag sänkte ner handjagaren på lägsta klipphöjden. Oj vad tungt det blev att klippa då.... Men nu är det gjort. Har även kört trimmern. Gjorde allt grundligt, med förhoppningen att slippa göra det mer i år.... (fast grannarna säger att jag kommer behöva klippa mer...)


Nu är jag trött, trött, trött..... så alldeles strax ska jag faktiskt lägga mig, trots att klockan bara är ca. 22. I morgon är det ingen sovmorgon. Jag har lurat med mig Martin ut i skogen. Vi ska plocka svamp! Kl. 8 ska jag hämta honom. Dels gäller det ju att få sin plats i skogen.... och dels måste vi vara hemma till 15, för då ska jag heja på Axel som spelar match.


Ens svampställen är ju heliga, inget man visar för någon.... Fast efter lite övervägande tänkte jag att det gör inget att Martin följer med. För han har världens sämsta lokalsinne, så han lär aldrig hitta dit igen!


Ovido - Quiz & Flashcards