Alla inlägg den 13 september 2012

Av Jessica - 13 september 2012 21:49

Hmmm, vilken dag..... å då menar jag inte i positiv bemärkelse. Stressfaktorn har varit hög idag, inget jag mår bra av..


Morgonen började med tjafs här hemma. En 6-åring som bara VÄGRADE att äta frukost!? Har aldrig hänt innan. Vad gör man?? Tjatar, men det hjälpte inte, så bara att dra iväg till skola och jobb. Storebror lämnade på nollan och var ombedd att berätta för fröken att lille P inte hade ätit någon frukost.


Iväg till jobbet. Har ju inte varit där på 2 1/2 dag, jösses vad det hade samlat på sig grejor som jag var tvungen att sätta mig in i. Mer i en hög än vad det brukar bli på en vecka!?....


Efter att ha betat av detta, inser jag att det är andra faktorer som strular också.... inställda läkarmottagningar, brist på läkare, nya läkare som inte får rätt bredvidgång....etc, etc.. och detta påverkar såklart även mitt arbete. Hur vi än försökte lösa problemen, så kändes det som det bara uppstod nya hela tiden...


Sen stressa iväg från jobbet, för att hämta lillen på fritids. Stressen var hög efter kaoset på jobbet. Inte bra. Vad får man då höra när man kommer till skolan? Jo, lilleman varit helt omöjlig. Kastat saker, gjort sönder sitt arbete och huggit saxen i bordet..... Suck... mamma hjärtat blir ledset när man möts av detta. Fast fröknarna förstod att det hade berott på att blodsockret var nere under fotsulorna. Lillen hade blivit sig lik efter han hade ätit lunch. Långt och allvarligt samtal med lilleman om detta på vägen hem. Han har nu lovat att äta sin frukost i fortsättningen..


Väl hemma sitter mina stora killar och äter mellis. Strul med spårvagnstrafiken. "vi fick vänta jättelänge, mamma. Det var nog 15 minuter!!"


Slänga ihop middag, spagetti och köttfärssås, snabbt och säkert.


Sen fotboll. A till träning, där jag fick stämma av med hans tränare så A kunde följa med dit en stund efter träningen. O till samling inför match. Sedan stå på Rambergsvallen och frysa och se när gossen o hans lag åter igen förlorar. Denna gången med 4-0. Fast killarna är fantastiska, de hänger inte med huvudet trots förluster.


Med O till klubbstugan för att byta om, hämta upp A och lämna hem en kompis till O. Sen hem o dusch, kvällsmat och lite läxförhör av A.... Nu har killarna varit i säng i 1 timma, och jag är helt matt.


Fast tänker såhär: inte kan väl morgondagen bli värre??... eller kan den det....

Ovido - Quiz & Flashcards