Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Inte planerat

Av Jessica - 10 september 2012 21:04

Ibland blir det lite mycket, och då hinner jag inte blogga. Igår var en sån dag.


Kl. 8 hämtade jag upp Martin o vi körde ner till Halland för att plocka svamp. Solen sken från en blå himmel här hemma, men i horisonten syntes mörka moln....


Vi hade tur, det var uppehåll hela tiden. Molnigt, men ändå lagom varmt. Som alltid fanns det gott om svamp i "min" skog! Kul att ha lite sällskap i skogen. Fast jag förstår om inte Martin hittat svamp tidigare..... Han ser ju dem inte! Fick göra som med barnen " titta där, där finns, plocka där"...  2 rundor i skogen gjorde vi, paus mellan rundorna, då vi lastade av lite svamp i bilen och tog oss en fika. Martin stod för kaffe och hembakt bröd. Smakar alltid så gott när man fikar i skogen. Efter dryga 4 timmar åkte vi hem, med gott om trattisar till oss båda.


Ju närmre hemmavid vi kom, desto mer regnade det!!! Hallå - ingen hade sagt att det skulle regna....


Köra hem Martin, hem o ge lite svamp till grannen, sen iväg för att heja på Axel som skulle spela match. Laget förlorade knappt, men Axel gjorde en riktigt bra insats hela matchen. Kul att se - han är så duktig!


Efter matchen, till Coop för att fylla upp kylen inför barnens ankomst. Förbi barnens pappa för att hämta upp lite grejor som barnen ville ha med. Krama Peter - å han var varm som en kamin!!! Jaha... feber.


Så var den här - höstens första VAB. Hade inte precis planerat för det.... Fullbokad på jobbet... suck. Det ger lätt en högre stressnivå. Barnens far kunde dock stanna hemma på förmiddagen idag. Underlättar, då behöver jag inte ringa tidigt hem till folk och avboka besök som de är inställda på. Samt att jag dels hann ta några besök på förmiddagen och även boka om alla besök både tisdag och onsdag. När detta var gjort, sjönk min stressnivå igen.


Sen en em. hemma med både P och O, som också var hemma idag. Hämtade A vid skolan när han slutade, så han slapp ta vagnen hem. Under em har jag och Axel försökt få till det med han PS3, kopplat till datorn... Gick sådär... till slut tröttnade jag. Nytt försök en annan dag.


I morgon ska jag mysa med lille P här hemma. De stora i skolan. Axel har sin kortaste dag i veckan, passar bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards