Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Jessica - 2 juni 2012 21:36

Har varit kass på att skriva på min blogg sista tiden. Har ju inte precis känt mig inspirerad när jag inte mår bra. Dels har jag ingen ork och dels händer det inte så mycket i mitt liv, men är måååånga toalettbesök och många timmar med sömn.


Ska i alla fall visa er vad jag köpte idag.


På Tuvedagen är det lite olika näringsidkare och föreningar som "ställer ut" på Tuve torg, under Tuvedagen. Bland annat fanns Röda Korset där. De hade lite div. "loppis-saker" som de sålde.

Jag gick en sväng och tittade vad som fanns. Fick syn på en glasskål som jag tyckte om. Men behövde jag den??... Näe, såklart inte! Tänkte som så, att om den finns kvar när vi "stänger" så är det nog meningen att jag ska ha den...


När damerna i Röda Korset började plocka ihop så fanns den kvar - så då var det nog meningen att den skulle följa med mig hem. Så jag köpte den. 80 kr kostade den. Jag tycker det var billigt!


Jag gillar verkligen min nya glasskål. Den gjorde mig lite glad!


 

Av Jessica - 2 juni 2012 21:34

 


Den här fick jag idag!


Alla vi som jobbade idag, fick varsin blomma av chefen. En liten extra uppskattning för att vi ställde upp och jobbade på en lördag. Trevligt!

Av Jessica - 2 juni 2012 10:11

Ja, jag undrar om detta är världens bästa bantningskur??? Återstår att se.


Väntar fortfarande på odlingssvar.... är inte ett dugg bättre. Sååå tröttsamt.


Jobbar, har skaffat mig privat toalett. Har inte rört vid en enda bebis denna veckan. Är slut efter jobbet. Allt - allt är väl fel, det lilla jag får i mig, har en SNABB passage genom tarmarna, så jag skulle inte tro att kroppen hinner ta upp så mycket näring.


Med ont i magen är jag inte heller så sugen på att äta. Försöker peta i mig lite lunch på jobbet - men då vet jag ju också att det ganska så snart är kört.... På kvällarna försöker jag stoppa i mig 2 rostade mackor. Förutom detta försöker jag vara duktig och dricka, både vatten och proviva. Igår åt jag faktiskt lite tårta också! En av våra läkare slutar, och han bjöd på tårta. Såg såååå gott ut, så jag tog en liten flik. Tänkte att jag är ju så jäkla dålig redan, så det kan ju inte bli värre och då kan jag lika väl ta lite.


Blir ju också väldigt trött av detta. Kan det bero på att jag inte få i mig någon energi??... I onsdags somnade jag på soffan när jag kom hem efter jobbet. Igår la jag om lite i min tidbok, så jag var väl hemma vid 14-tiden. Vid 15 sov jag.... och vaknade strax efter kl.20


Så jag missade i alla fall inte Lets Dance!!! När det gäller Lets Dance är väl kommentarer överflödiga.

Rätt man vann!!!


Nu ska jag "proppa igen".... och ge mig av till jobbet. Det är Tuvedagen, så vi ska stå på torget i några timmar. Några timmar är ju vad jag klarar av...

Ska även kolla faxen om det kommit något odlingssvar....


Ovido - Quiz & Flashcards