Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Jessica - 21 juni 2012 21:25

Idag valde jag att jobba halvdag. Satte stopp i min tidbok vid 14. Oj vad mycket man hinner om man kommer från jobbet vid den tiden.


Åkte direkt till killarnas fotbollsskola. Ville hinna få en liten skymt av hur de hade det. Det var VARMT på planen. Mötte Peter som var helt slut! Såg ut som om han skulle kunna somna om han la sig ner.

De stora killarna spelade match när jag kom. Axel blev "stämplad" och började gråta rejält. Brukar inte reagera så starkt, tror att även han var helt slut - fast han förnekade det själv.


Efter en halvtimma på Krokängsplan, med lite trevligt umgänge med andra föräldrar och kramar med killarna, så åkte jag hem. Direkt byta om och plocka fram penseln och målarburken. Idag fick jag färdigt staktet på framsidan. Känns bra. Hann till och med förbättra på vissa ställen där jag målat tidigare, men jag tyckte att det inte täckte helt.


Plockade såklart smultron.


Sen tog jag tag i häcken, ja inte min, utan den jag har på framsidan av tomten. Den har sett riktigt vildvuxen ut. Brukar behöva "trimma" den några gånger under sommaren. Idag blev det gjort för första gången denna sommaren. Kände inte alls för att göra det idag, men med tanke på det utlovade vädret som ska komma i morgon, så var det bara att jobba på. Lär ju inte bli något trädgårdsarbete på flera dagar.


Så efter ca. 5 timmars kroppsarbete är jag lite mör i kroppen och trött. Ska bli skönt att få krypa ner i sängen om någon timma, och inte behöva kliva upp innan sent i morgon förmiddag!

Ovido - Quiz & Flashcards