Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Jessica - 14 juni 2012 22:16

I kväll har jag skördat min första spenat, ever! Bladen var verkligen fina och väldigt stora. Har förvällt och stoppat i frysen. Är säkert fantastikt goda att äta nu direkt, men vill så gärna dela det goda med mina killar.


Delad glädje är dubbel!


Rädisorna har vi redan ätit upp, så jag ska så en ny omgång. Ärtorna klättrar på de snören som jag och Oscar satte upp, väntar på att de ska blomma och ärtskidorna ska börja kika fram. Övriga grödor växer också, trots brist på sol och värme.


Igår åt jag mitt första smultron från vår smultronrabatt. Brukar bli en hel del smultron faktiskt, så i år tänkte jag att jag ska frysa in och samla... sedan ska jag göra smultronsylt. Något som mina killar efterfrågat.


Förra sommaren blev det björnbärssylt, gjorda på björnbär som jag själv hade plockat. En låda i frysen fylldes med kantareller och taggsvamp. I skafferiet finns glasburkar med torkade trattkantareller och en liten burk med torkad Karl-Johan.


Har varit härligt att kunna ta fram saker som jag själv "samlat". Blir nog mer av det i år! Känner mig inspirerad.

Ovido - Quiz & Flashcards