Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Jessica - 3 juni 2012 22:25

Ja, så har det faktiskt känts idag. Länge trodde jag att: Nu, nu är det bättre.


Ja, det har varit bättre. Jag har haft lite ork, så idag har jag fått lite grann gjort, förutom att tittat på fotbollen. Jag hade ork till en del och resten har jag tvingat mig till att orka.


Har varit ganska så ok i magen idag. Men nu, för bara någon timme sedan så började det bubbla rejält igen....


Hoppas få ett svar i morgon vad det är för skit! (skit i DUBBEL bemärkelse)

Av Jessica - 3 juni 2012 22:17

Axel har spelat match idag. Självklart har jag varit där för att heja på killarna! Vet inte vad som skulle få mig att inte vara där och stötta mina barn.


Det är så kul att se Axel o hans kompisar spela fotboll. De blir bara bättre och bättre, ett härligt gäng killar. I måndags var det ju verkligen fint spel, när de mötte Häcken. Idag var det nog inte så mycket fint spel, utan mest kämpa, kämpa, kämpa. Passningarna hittade inte lika mycket rätt idag. Men de allra flesta killarna börja verkligen förstå hur de ska spela.


Sen finns det såklart en och annan egoist, som försöker dribbla sig igenom ett helt motståndarlag. Det brukar ju inte gå speciellt bra. Trots att tränarna skriker "passa!", så fortsätter man gång efter gång med sitt egna lilla race. Det ju dock inte speciellt uppskattat av lagkamraterna.


Blev lite frusterard idag på matchen. Vissa föräldrar agerar "extra ledare", står vid planen och skriker order till killarna. Inte lätt för killarna, som inte riktigt har lärt sig att bara lyssna på sina tränare. Vissa av killarna gör som dessa föräldrar skriker, och bara några sekunder efteråt får de motsatta instruktioner av sina tränare...

Blir så trött på dessa föräldrar. Funderar allvarligt på att säga till dem... (tror inte tränarna som står på andra sidan planen hör riktigt vad de håller på med). De stöttar ju inte killarna på detta sätt, utan gör det svårare för dem...


Meningen är ju att vi ska vara där och stötta våra barn, både i medgång och motgång...


Idag blev det 1-1, ett rättvist resultat, i en match där båda lagen mest kämpade och kämpade i 45 minuter..


Ser fram emot nästa match om 1 vecka, också sista matchen innan sommaruppehållet.

Heja Eriksberg!

Ovido - Quiz & Flashcards