Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Jessica - 26 juni 2012 22:30

Kunde inte hålla mig längre.... var tvungen att ge mig ut till skogen och kolla till "mina" ställen. På vissa ställen fanns det små, små, små gula knoppar. Vet inte hur lång tid det tar för dem att växa till sig. Men det fanns även en och annan i liten plockstorlek!!!


 


Inte många, men guldet är här!!


Dessa ska jag dock inte äta upp, utan ge bort till min kompis som jag ska hälsa på i morgon. Det blir väl i alla fall 2 kantarellmackor till henne!


Passar på att även visa vad jag skördar i mina odlingslådor!!


 


Jättefin spenat. Har skördat 3 fulla såna här, men nu verkar den gå i blom och då är det kört. Satte inte så mycket spenat, så får fundera på om jag ska så en omgång till...


Blir ju inte mycket när man förvällt den..... Så jag kommer ha 3 små påsar i frysen. Räcker väl i alla fall till att ha i någon slags paj.... Kanske fetaost och spenat?.....

Ovido - Quiz & Flashcards