Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Jessica - 16 juni 2012 18:59

Inte ofta nu för tiden som jag upplever "dagen efter"....ja inte dagen efter fest i alla fall! Men idag är det dagen efter fest. Igår kväll hade vi fest på jobbet. Man är lite trött på fredagskvällen, men bara att försöka bjuda till. Vi skulle fira 2 arbetskamrater som fyllt och fyller år.


18 glada arbetskamrater som drack välkomstdrink, åt italiensk buffé, drack vin, pratade, skrattade, sjöng, lekte lekar. En väldigt trevlig kväll. Jag hade med min lilla Nano, för att kunna "tjuv-lyssna" lite grann på matchen. När jag började lyssna stod det 1-0 till England. Inte så inspirerande. Nästa gång jag satt på den står det 2-2!!!! Så vi som är kvar på festen "rusar" ner till väntrummet, där vi har tv. Vi såg sista kvarten av matchen - men det var inte roligt....


Underbart är kort, men denna gången hann det inte ens bli underbart.


Idag har jag så varit lite matt i pläsen. Inte mått dåligt på något sätt, men ändå känt att det är dagen efter.... Idag kom Axel & Peter hit. Härligt att ha lite killar här. Mormor ringde och påminde oss om att Axel har namnsdag idag. Han tyckte själv att jag skulle baka en kladdkaka till honom. Så det har jag gjort.


Så efter lasagnen så frossade vi i kladdkaka och grädde... Nyttigt? Nja..... tveksamt.


Nu ska jag slå ner rumpan i soffan hos mina underbara killar, som även stannar över natten. I morgon hoppas vi på uppehållsväder. Axel har sista träningen innan sommaruppehållet, och jag har lovat Peter att vi ska cykelträna i morgon. Inget som han ser fram emot...

Ovido - Quiz & Flashcards