Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Jessica - 4 juni 2012 21:40

Idag kom beviset - jag är inte smittsam!! Gott. Framför allt nu när man börjar må bra! Vilken skillnad det är när man har ork och inte har ont någonstans. Fantastiskt.


Efter lunch idag hade jag som vanligt besök. Den familjen som kom idag, hade med sig en chokladask till mig!!!... Inte ofta man får sån uppskattning! Mamman var såååå tacksam för allt mitt stöd under första tiden med deras lilla bebis. Att jag hade varit lyhörd, tagit mig tid och inte ställt några krav på henne.


Kul att få höra! Tänkte först dela med mig av godsakerna till mina arbetskamrater, men kom sedan på att jag istället skulle dela med mina små älsklingar, som idag kom till mig!


Idag har de varit sådär fantastiska som de bara kan vara ibland. Sån dag, då jag undrar om någon bytt ut mina killar. När vi kom hem satte de sig alla 3 och spelade Monopol tillsammans. UTAN bråk, och det slutade inte ens med att någon blev sur. Fantastiskt. Jag kom dessutom ihåg att uppmärksamma att de var så duktiga att spela med varandra och hjälpa varandra.


För alla ni föräldrar - ni vet väl att våra barn fortsätter med det beteende vi uppmärksammar!

Hur vi uppmärksammar det, spelar ingen roll.... Blir vi arga så har de fått uppmärksamhet och risken är stor att beteendet återkommer. Ger vi positiv respons får de också uppmärksamhet och även då är chanserna stora att samma beteende återkommer. Ganska så självklart, men ibland ack så svårt att komma ihåg.

Ovido - Quiz & Flashcards