Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Jessica - 7 juni 2012 18:36

Idag var det skolavslutning för de stora killarna. Liksom de senaste åren, var vi i Flunsåsparken. En utomhusscen, med bänkar för publiken. Ett härligt ställe att ha skolavslutning på, framför allt om det är fint väder..... Förra året ös-regnade det hela tiden. I år var det mer tur med vädret, lite regnstänk, men mestadels uppehåll.


En skolavslutning i traditionell anda, där barnen i de olika klasserna får komma upp på scenen och sjunga.


Oscar - min MODIGA kille, hade själv frågat musikläraren om han inte kunde få spela trumpet på avslutningen. Jag är så imponerad av hans mod! Jag skulle inte våga ställa mig där själv på scenen och spela för alla människor....

Kanske i runda slängar 400 elever...och dessutom föräldrar... kanske 600 personer på plats??... Oj, oj... vem som helst hade blivit nervös - men inte Oscar.


Han spelade 1 vers på "vem kan segla", sedan sjöng 2:orna och 3:orna 2 verser och sedan sjöng de en sista vers samtidigt som Oscar spelade.


Han var sååååå duktigt! Min älskade Oscar. Jag blir varm i hela mamma hjärtat. Så stolt över denna underbara, fantastiska kille! Orden räcker inte till idag.


Här ser ni en liten del av hur det ser ut bland publiken i Flunsan, 3 såna här sektioner (eller tja, detta är nog halva mittsektionen..), samt att folk står bakom...


 


Oscar har fått så mycket beröm av alla som känner oss! Allt beröm som vi föräldrar får höra, förmedlar vi såklart till Oscar. Han fick också massor av beröm av de föräldrar som känner honom! Härligt!

(Hörde att berömmet fortsatt nu ikväll på brorsans fotbollsträning)


Här ser ni en bild på min egen trumpetare!


 


Ovido - Quiz & Flashcards