Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Jessica - 22 juni 2012 21:25

Ja, så är snart aftonen över för detta året. Ute vräker regnet ner och på tv:n är det Tyskland - Grekland. Nyss gjorde Grekland 1-0, så nu blir det spännande! Tur att något är som vanligt!


Jag gillar inte "stor-helger" (kallas ju så inom vården, det är då man får den högsta OB:n). Ända sedan jag började leva ensam, har jag inte tyckt om dessa helger. (Tror i och för sig att min avesion mot storhelger startade redan när jag levde tillsammans med barnens far....)


Jag är så gott som alltid nöjd med det liv jag lever idag. Självklart önskar jag att jag kunde dela mer tid med mina barn, men försöker verkligen vara närvarande när vi ses. Brukar försöka att inte tänka på allt jag missar när de är med sin pappa, för då blir jag bara ledsen.


Förutom saknad av tid med barnen, och allt som oftast för lite pengar i plånboken - så lever jag ett bra liv.


Fast när det närmar sig "stor-helger" så trivs jag inte. Under dessa helger känner jag mig ensam. Inte så att jag egentligen är ensam. Men känslan är så....

Detta året är barnen hos sin pappa på midsommar, och då känner jag verkligen inte för att göra något. Känner inte för det när jag har barnen heller, men då får jag bara ta mig i kragen och se till att det händer något - för barnens skull. Även om vi umgås med vänner, så känner jag mig ensam just dessa helger. Känns mer påtagligt då.


I år valde jag att bara vara hemma. Visste ju dessutom att det skulle vara kass väder... Jag var inbjuden både till Tjörn (där jag och killarna firat midsommar senaste 2 åren), samt att jag också var inbjuden till Bohuslän, nära Nordens ark. Jag tackade för inbjudningar, men tackade nej.


Så idag har jag gått här hemma och grejat. Skönt att ha en extra dag ledig. Var nere på Coop och handlade vid 12-tiden. Trodde det skulle vara så gott som öde, för att alla hade rest iväg för att fira, men oj vad folk det var. Förvånande.


I morgon kommer Oscar och Peter, för att spendera dagen och natten hos mig. På söndag kommer också Axel, men då åker Oscar iväg på sin trumpetlektion. Killarna är ju hos sin pappa nu i flera veckor. Tur att vi har ett gott samarbete, så jag träffar barnen även när de är hos honom.


Nu tror jag faktiskt att jag ska ta mig ett glas vin, innan jag ska lägga mig!


Glad midsommar på er!


Ovido - Quiz & Flashcards