Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Jessica - 28 juni 2012 21:20

Fastna, det är det jag har gjort just nu..... jag har fastnat i en känsla. Tyvärr är denna känslan - arg och irriterad!!!...


Förundrad över att jag fastnat i denna ilska. Varför kan jag inte bara släppa och gå vidare? Näe, jag är bara arg, arg, arg. Anledningen är oväsentlig, men att jag inte klarar av att släppa och gå vidare. Emellanåt fastnar jag i känslor så här, och så gott som alltid är det de negativa känslorna som biter sig fast. När nåt är bra känns det som det bara fladdrar förbi i 100 knyck, går inte att hålla kvar någon längre stund.


Ilska däremot är inga problem att hålla kvar. Varför är jag sån? Det är ju inte speciellt bra att fastna i negativa känslor, för de tar ju såååå mycket kraft. Måste hitta ett bra sätt att hantera det här.


För att gå omkring och vara arg o irriterad gynnar inte mig.


Så jag tror att jag snart går och lägger mig istället. När jag vaknar i morgon är förhoppningsvis ilskan borta, och jag ska istället försöka ta vara på den nya dagen!

Ovido - Quiz & Flashcards