Alla inlägg den 6 juni 2012

Tid

Av Jessica - 6 juni 2012 22:58

Tid är alltid en bristvara, känns det som. Fast det är väl egentligen inte riktigt sant. Utan tid har vi alla, och vi har alla samma mängd tid till vårt förfogande. MEN - det handlar om prioriteringar. Hela tiden prioriteringar, för tiden är verkligen inte oändlig......


Igår hade jag ont om tid, så ont, så jag inte ens hann med att blogga. Inte mycket bättre idag.... men några rader får det bli. Då fastnade jag i funderingarna över allt man vill hinna, men som man inte hinner.


Igår var det jobb och sedan mys i soffan med killarna, samtidigt som vi tittade på fotboll på tv. Inte så spännande match precis, men alltid kul att se när landslaget spelar. Nu tyckte jag dock att jag mest var rädd att någon skulle bli skadad, vilket hade varit oturligt så här nära EM.


Idag har jag visserligen inte jobbat, men ändå haft fullt upp. På morgon gjorde jag ett litet röj här hemma. Sedan spelade jag Monopol med Oscar. Vid lunch kom mamma och pappa, vi fikade och sen åkte jag, pappa och Axel iväg för att titta på en cykel till honom. Så vi kom hem med en ny cykel till honom. (Ny för honom, men begagnad) Väl hemma fick jag åka iväg igen, för att inhandla lite varor så jag kunde fixa lite mat. Nästa syssla var såklart att fixa mat. Efter maten och resten av kvällen har jag hjälpt pappa när han bytt flera plankor på mitt staket. Jag har även tvättat plankorna. Har förvisso redan gjort det en gång, men nu tog vi bort vissa tvärgående brädor och det var rejält smutsigt även under dem. Bra att få tvättat innan jag målar.


När vi gav upp arbetet för ikväll, så åt vi lite "plock-mat" - ostar, oliver, rädisor, snack-paprika, kex, en tomat, mozzarella, basilika sallad (har helt glömt bort vad det heter....). När vi satt och åt kom lillbror och hans tjej. De hade varit med Axel o Jakob på bio. Så även de satte sig ner och plockade i sig lite att äta.


Nu är diskmaskinen färdig, var egentligen bara det jag väntade på. Så nu ska jag sooova. Är trött efter en eftermiddag/kväll med kroppsarbete.


I morgon är det skolavslutning i Flunsan.

Ovido - Quiz & Flashcards