Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Mördare

Av Jessica - 12 juni 2012 22:53

Ja, jag skulle nog kunna titulera mig så..... alltså, snigelmördare!!!...


Har varit ute på min kvällsrunda och tagit död på alla dessa äckel som jag sett....


De är verkligen såååå äckliga. Har ännu bara hittat 3 på min trädgård, men min lilla täppa gränsar till ett litet berg och där uppe växer det högt gräs, ljung och mossa... De trivs!!


Så för att slippa få ner dem på min gräsmatta, tar jag mig även upp där och går en vända varje kväll... Läste någonstans, tror det var i GP att det är verkligen läge att döda så många man hittar, för snart lägger de sina ägg.... och då.... då blir det mänger... Tror det stod att 1 mördarsnigel kan lägga 400!!! ägg. Har ikväll tagit livet av ca. 15 st, i olika storlekar. Då tycker jag att jag gjort en insats.


Borde gå en vända varje morgon också, men brukar ju vara så trött på morgonen, så det brukar inte precis vara prioriterat att gå ut och döda sniglar innan jag stressar iväg till jobbet. Fast borde nog göra det också. Kan kännas som ett tröstlöst, hopplöst uppdrag. Men jag tänker som så....


Det kan i alla fall inte göra det värre!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards