Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Jessica - 9 juli 2012 19:15

Idag på eftermiddagen hände det igen... jag blev sådär ofantligt trött. Så trött, så jag verkligen inte vet hur jag ska klara av att hålla mig vaken tills jag kommer hem....


Känns lite bättre nu, men inte bra. Ska idag verkligen se till att komma i säng i TID! Det är därför jag sitter här redan nu.


Hade en skön, slapp dag igår, då jag inte gjorde många knop. Sov till 12!!!... verkar som hela min kropp och knopp behövde det. Satt sedan mest på min altan och läste i min bok. Inte ofta som jag unnar mig att bara sitta sådär och ta det lugnt. Det enda jag gjorde var nog att jag satte igång en maskin tvätt.


Fast det "kostar" alltid att inte göra nåt.. fram på kvällen kom jag på alla saker jag hade glömt att jag borde gjort.... Kantarellerna skulle ju förvällas, förpackas och fysas in. Smultron skulle plockas och fysas in. Oscars auktioner på Tradera skulle gås igenom, packeteras, svara på mail ang. kontouppgifter etc. Kaninen skulle få komma ut i soffan medan hans bur skulle städas. Tja... som vanligt slutade det med att jag inte var färdig innan efter midnatt. Ibland blir jag lite trött på mig själv.


Sen var jag långt ifrån pigg i morse när väckarklockan ringde. Kan någon svara på varför jag sover så dåligt på kvällen och så bra på morgonen?? Förutom att jag höll på och grejade allt för sent igår kväll, så när jag väl kom i säng så kunde jag ändå inte somna. Då blir man lite irriterad. När klockan var 1.30 hade jag fortfarande inte somnat. Kanske då inte så konstigt att man är trött när klockan ringer kl. 6.45


Allt under 7 timmars nattsömn är egentligen för lite för mig, men hur ska man hinna med det???...


I kväll ska jag verkligen försöka komma i säng senast 22.30, för i morgon vill jag vara lite piggare. Jag och Käthe har nämligen bjudit bort oss själva   


Får man ingen inbjudan, får man helt enkelt ta tag i saken själv. Så i morgon flexar vi ut lite från jobbet och åker för att hälsa på Karin som gottar sig och har semester. Hon håller ju till i sin stuga ute på Förö, så det innebär att det också blir en liten båttur. Vi har kollat upp vädret innan vi bestämde oss när vi skulle våldgästa henne. Inte kul att åka i hennes lilla öppna motorbåt när det regnar.....

Av Jessica - 9 juli 2012 19:08

Den väderlek som vi har, är kanske inte favoriten precis. Men trädgården verkar tycka den är bra....


   


Så här såg det ut i mina odlingslådor i juni.


Så här såg det ut för några dagar sedan...


 


(Ni ser väl också mitt fina, nymålade staket i bakgrunden!)


 


Ganska så nysatta Tagetes, i maj


Samma Tagetes för några dagar sedan


 


(Ni ser väl också att jordplätten i bakgrunden nu har fått fint gräs)



Till sist min ampel i maj


 


Och för några dagar sedan..


 


ja, jag vet att den har lite torra blad att plocka bort, men man kan inte hinna allt.

Ovido - Quiz & Flashcards