Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Jessica - 31 juli 2012 23:37

Idag blev det en soft dag. Några ärenden som skulle uträttas på Backaplan. Lyckades dock inte så bra, dvs. hittade inga skor till lille P. Dock inhandlades bänkpapper till de stora killarna. Förra året var det papper med FC Barcelona som gällde, i år var det Angry Bird.....


På eftermiddagen tittade vi på när damerna spelade mot Kanada. Jag tröttnade dock lite, och gick ut i skogen precis bakom huset för att plocka lite blåbär. Det var visst nån som verkligen hade plockat blåbär.... helt rent på de flesta ställen. Tur man vandrar i skogen ibland så jag visste vart jag skulle leta. Blev i alla fall några deciliter, samt även lite hallon. Passade perfekt, eftersom jag hade tänkt göra "cheeskaken/pajen" som jag bjöd på, på jobbet innan jag gick på semester. Tror den kan falla killarna i smaken.


I morgon ska vi ju nämligen fira Oscar - han fyller 9 år!


Under kvällen försökte vi vid 3 tillfällen att spela Kubb. De första två gångerna fick vi avbryta för att det började regna, sista gången hann vi spela 3 omgångar. Alla killarna ville ju spela tillsammans med sin mamma. För det var ju då man vann dessutom!!!...


Kul att kunna göra något tillsammans, som funkar för alla. Sällan jag hinner med sånt under övriga året. Då känns det bara som man håller "företaget" flytande....Därför är det så härligt att röja undan de värsta måstena, och sedan bara göra saker tillsammans.


Nu har klockan hunnit bli strax midnatt. Killarna sover sedan knappt 2 timmar tebax. Jag har "bakat" till Oscars middag i morgon kväll. Nu ska jag bara lägga lite kycklingfiléer i marinad också, sen i säng för att läsa det spännande slutet på boken jag läser.

Av Jessica - 31 juli 2012 11:44

Näe, så är det inte. Inte just nu i alla fall. Det är dock ömsom sol, ömsom regn. Solen sken och jag skickade ut killarna. De började spela kubb, hann väl med några kast, sedan kom regnet. In med alltihop och gå in. Nu när de varit inne några minuter skiner solen igen..... suck.

(fast molnen är överallt omkring, inte bara vita sommarmoln, utan också rejält mörka moln)


Själv hann jag dansa runt ett varv med dammsugaren. Även när man är ledig måste vissa tråkiga saker skötas...


Dagen får gå i soft tempo. Peter var ju helt slut efter en vecka hos mormor & morfar. Somnade igår när vi körde hem och sov nästan 2 timmar i bilen. Tog extra lång tid att köra hem, eftersom man inte fick köra på R40 mellan Bollebygd och Landvetter. Det var vägarbete, så de hade stängt av och trafiken fick köra den gamla vägen. Självklart med en stor tung långtradare i ledningen... Så därför blev det extra lång tupplur för Peter. Trots det somnade han ändå vid 22 igår kväll och sov till 8-tiden i morse.


Tror det passar oss alla att ta en lugn dag. Blir att åka och handla lite mat - ytterligare en tråkig syssla. Oscar ska också fundera ut vad han vill att vi äter i morgon, på hans födelsedag. Samt att vi ska se om vi kan hitta nya skor till Peter, de han har verkar lite väl små...


Så inget speciellt på programmet idag, fast ändå njuter jag. Underbart att inte vara stressad och inte ha massa tider som ska passas.

Ovido - Quiz & Flashcards