Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Jessica - 16 juli 2012 21:59

det är vad jag har gjort i kväll! Efter jobbet åkte jag hem o bytte kläder, tog på mig gummistövlar och tog med mig en vattenflaska. Svampskogen hägrade!


När jag tar mig ut så här sent på eftermiddagen får jag hålla mig i närområdet. Tycker dock inte att det är så kul, för det brukar vara hård konkurrens om det gula guldet. Så jag hade inga större förhoppningar när jag körde ut till mina ställen här i närheten. Tänkte att jag får se det som att jag får någon skön timma ute i skogen. Gäller ju dessutom att passa på nu, för om några dagar kommer mina killar och de har INTE ärvt min förtjusning över att gå i skogen...


Ja, det blev visst mer än 1 timma i skogen. Det visade sig att hittills har INGEN hittat mina ställen! Underbart. Krävs hård klättring för att komma dit, men väl där var det bara att sätta ner rumpan och plocka!


Knappa 10 liter kom jag hem med! Så nu har jag nog tillräckligt med gula i frysen för denna säsongen. Härligt! Jag delar dock med mig när jag hittar så mycket. Brukar inte vara speciellt svårt att bli av med gulingarna.


Så kvällen sysselsättning är räddad. Bara att rensa svamp, sen får de vila i kylen och så tar jag hand om dem i morgon kväll. Räcker gott med att rensa i kväll.


 

Av Jessica - 16 juli 2012 21:56

Förra veckan kom min kära arbetskamrat tillbaka från sin semester. Hon hade bland annat spenderat en vecka på Rhodos. Å tänk, när hon är på semester, så tänker hon på mig!!


Det är vänskap som värmer!


Hon hade köpt med en liten present hem till mig.

En olivtvål, luktar underbart. Får se om den kan göra underverk med min hud också...


TACK bästa Käthe!


 

Ovido - Quiz & Flashcards