Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Jessica - 19 juli 2012 22:58

Så är 1:a semesterdagen till ända. Sitter med mitt kvällskaffe, Axel & Peter snusar gott i sina sängar, diskmaskinen är precis klar och jag ska göra ett inlägg här. Sedan lägga mig o läsa lite i min bok.


Hade tänkt att jag skulle åka ut i skogen och plocka mer svamp, men vädret tyckte inte att jag skulle göra det...


Tja, väcktes ju av mina nattgäster, fixade en spartansk frukost (hade ju inte hunnit handla) och sedan körde jag hem dem till Björkekärr.


Sen iväg och handla för att fylla upp kylen. Barnen skulle ju komma! Då går det åt en del, går ju inte att jämföra med när jag är ensam hemma och dessutom jobbar hela tiden.


Hade dessutom här om dagen fått syn på persienner till takfönster i Lidl´s reklamblad. Jag har 2 takfönster och det är hopplöst med att finna någon bra lösning med persienner eller rullgardiner.. Pappa kollade upp med någon firma som kunde göra till takfönster, men det skulle kosta multum... I ena fönstret har jag idag inget, i det andra hade de som bodde här före mig, satt upp en rullgardin, men för att den inte bara ska hänga rakt ner i rummet, så får man "fästa" den i ett snöre som är spänt nederst på fönstret. Funkar sådär... men har fått duga. Nu hade ju dock Lidl persienner för takfönster, de kostade dessutom bara 499 kr styck. Sen är det 5 års garanti på dem, och då tänker jag att de kan inte vara hur dåliga som helst.


Så dagens uppdrag fick bli att jaga rätt på dessa persienner. På den Lidl som ligger nära där jag bor fanns det inga. Men i nästa butik fick jag napp! Känner mig såååå nöjd, även om de inte ens är uppe ännu, utan står i mitt förråd i sina kartonger. Men jag blev ändå så glad över dem, för jag tror det kommer bli så bra.


Stack sedan ut en halvtimma i skogen här bakom huset, ville ha lite kvällsmat. Fanns inte mycket, men räckte till 2 mackor!! mums.


Vid 19-tiden kom då 2 killar hit. Oscar skulle följa med Eric och titta på Häcken, så han ansluter i morgon.


Ikväll har jag också gjort något som jag tänkt på i flera dagar, nämligen klippt bort massor på mina tomatplantor. Har sett någon liten grön tomat, men tyckt det var ganska så lite blommor.... Det var däremot mängder med stora blad. Om det skulle råka bli lite sol, så kommer inte solen nå fram till tomaterna, så ikväll ansade jag plantorna. Oj vad blommor det fanns där inunder, och det fanns även fler tomater!


Nog för idag... fortsätter o njuter av min tillvaro. Tar dagen som den kommer.

Av Jessica - 19 juli 2012 13:09

semestern började härligt! Kom hem från jobbet runt 17.30, tänkte bara ta det lugnt, njuta. Ta mig ett glas vin, smaka på det som jag fick av grannen.


Då ringer telefonen. Det var Martin som var på stan med barnen. De var på Barken Viking och åt tillsammans med Fredrik. De undra om de fick komma upp och hälsa på. Självklart! Så då blev det fart på mig.... fick göra ett röj här hemma.


Sen dök de upp, Martin & hans barn Amanda & Adam, samt att de också hade med kusinen Ellen. Fredrik skulle träffa lite kompisar på stan. Fredrik jobbar i Norge och var bara hemma över dagen. Hade också försökt att få tag på brorsan för att bjuda över honom spontant, men fick inte tag på honom... han hade ingen laddning på sin telefon...orutin!


Jag & Martin hade i alla fall väldigt trevligt - som alltid när vi träffas. Barnen sysselsatte sig själva, hoppade studsmatta, tittade på film, plockade smultron. Jag & Martin satt ute på min altan och drack vin och pratade och pratade och pratade.


Jag & Martin har vuxit upp ihop, så han är som en lillebror för mig. Han bor också i GBG så vi försöker träffas med jämna mellanrum. Våra barn kommer så bra överens, det är kul och gör ju umgänget så mycket enklare.


Igår kväll var det vindstilla, så vi kunde sitta ute till midnatt. Härligt. Eftersom det blev sent fick gästerna sova över. Så kul när det kan bli såhär spontant.


Vid midnatt fick vi dessutom ett kortare besök av Fredrik också.


 


Vi hade lite telefonkontakt med Jocce, och tydligen blev det bestämt att vi ska grilla här hemma hos mig på tisdag. Det ska ju bli intressant - då jag inte har en grill!



Ovido - Quiz & Flashcards