Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Jessica - 10 juli 2012 20:10

Ja, det blev inte något besök på Förö... Göteborg bjöd ju inte på sitt bästa väder. Då väljer vi landkrabbor att stanna här på fastlandet.


Så vad ska man då göra istället denna kväll? Varje dag jag kör förbi jordgubbsförsäljarna tänker jag att jag borde nog köpa lite gubbar och koka lite sylt. Så ikväll var det bara att göra slag i saken. Vi äter inte så mycket sylt här, så det behövs inte kokas så mycket. Känns onödigt att köpa den färdiga sylten, och att dessutom fundera över på vad den egentligen innehåller gör att jag känner mig ännu mer motiverad att bjuda mina barn på äkta vara.


Så på hemvägen fyllde jag på med socker och gubbar. Hem och rensa och koka. Första koket står på spisen, och det luktar underbart! Hoppas nu bara att sylten blir bra!


Har aldrig kokat jordgubbsylt tidigare, men kokade björnbärsylt förra sommaren, och den blev verkligen uppskattad. Vi är nu inne på sista burken, så det är dax att börja fylla förrådet igen. Tänkte då i år utöka utbudet med jordgubbsylt. Härligt att ha i vinter!

Ovido - Quiz & Flashcards