Alla inlägg den 25 juli 2012

Av Jessica - 25 juli 2012 23:51

Alltså så här underbart att var ledig!!....Jag njuter av så gott som varje minut!


Första veckan har redan tickat iväg, tiden går så läskigt fort.


Så mycket trevligt jag haft på denna tid.


Igår hade vi då träff här hemma hos mig. Jag & mina barn, min bror och mina föräldrar, samt våra gamla grannar från vår barndom. Pappa i familjen, 3 barn och deras barn. Huset blev fullt, suveränt att vi fick sånt underbart väder!


Fika på eftermiddagen, Martin hade bakat jättegod äpplekaka och en bärpaj! MUMS!


På kvällen grillning - massor med mat.


Vid 20-tiden åkte "di gamle" hem till Ulricehamn. Mamma och pappa fick med sig Peter hem, han ska vara där några dagar och bli bortskämd. Även Maria tog med sig den yngsta av sina döttrar och åkte hem. Den äldsta stannade kvar hos sin morbror.


Vi "ungdomar" fortsatte att umgås. Dricka gott, prata och spela kort. Det blev åter igen en sen kväll, och åter igen fick jag huset fullt med folk! Roligt när det bara händer. Martin o hans barn, samt kusinen Ellen har nu lyckats sova här 2 nätter på 1 veckas tid, eftersom det har blivit så sena kvällar! Även brorsan sov över.


Tycker det är så härligt när det blir spontant, och att jag känner att det är roligt! Har ju i flera år känt att allt har varit så jobbigt och tungt. Nu är det mesta roligt igen. Jag vill och jag orkar! Så fantastisk känsla!


Idag fortsatte jag & Martin att umgås med barnen. Vi åkte hem till dem, och promenerade ner till Härlanda tjärn. De bor bara 500 m. där ifrån. Så det blev några timmar på strander. Barnen badade så gott som hela tiden, bara korta pauser för att äta lite grann. Även jag lyckades ta mig i 2 gånger - och det var inte kallt!!


I morgon blir det nytt härligt umgänge, med andra vänner som försummats...






Av Jessica - 25 juli 2012 23:47

I våras kom min jobbarkompis och frågade om jag ville ha en klänning som hon egentligen hade köpt till sin dotter. Den var jättefin, så självklart!


Sen berättar hon hur det var.....


Mor i huset kommer hem med en sommarklänning som hon köpt till sin dotter. Dottern säger att den vill hon inte ha. Skulle aldrig ta på sig - det är klänning för en tant!!!


Å då säger min kära vän: " åh då tänkte jag direkt på dig!!!"..........


Hur ska jag tolka det?...


 

Ovido - Quiz & Flashcards