Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Jessica - 1 juli 2012 23:17

Senast jag delade med mig av de böcker jag har läst, så var det den 13 maj.... Det jag skrev då, gäller tydligen fortfarande - alltså jag är kass på att uppdatera om det jag läser...

Men läser - det gör jag.


Idag har jag dessutom varit på Emmaus och införskaffat 11 "nya" pocketböcker, som nu ligger i min byrålåda med böcker som väntar på att läsas. Där finns en härlig blandning, man vet ju inte vad man blir sugen på att läsa. Vissa böcker har legat där lääänge, och andra hinner knappt ner i lådan. Fick med mig mestadels böcker som jag bara valde ut, som jag hoppas är bra. Men hittade också Änglavakter av Kristina Ohlsson, en bok som jag väntat på att få läsa. Jag har läst hennes tidigare två böcker, Askungar och Tusenskönor. Riktigt bra! Såna som man inte kan lägga ifrån sig, spännande, och jag har inte kunnat fundera ut "lösningen", eller "vem som gjorde det".


Just nu är jag inne i den spännande upplösningen av min sista bok av Björn Hellberg. Det finns många fler, men den sista av de som jag hade hemma.


     

Av Jessica - 1 juli 2012 12:54

I fredags efter jobbet åkte jag och hämtad min "mellan-kille". Oscar skulle vara hos mig. Egentligen var det också Axels "tur", men han ville ta med sitt Playstation, vilket jag tyckte var helt onödigt för ett knappt dygn. Så han valde att stanna där hans playstation var.


Så jag och Oscar fick egentid!


Vi köpte med oss pizza. Sen gick hela kvällen åt till att ordna med hans fotbollskort som han vill sälja på Tradera. Axel har redan sålt, tidigare sålde han sina Champions league kort och tjänade en rejäl slant. Nu sålde han sina EM-kort och tjänade 1200!!! Fatta, så mycket pengar! Så nu har han redan bestämt att han ska köpa FIFA -13 till sitt nya playstation. Så även Oscar är inspirerad att sälja och tjäna lite pengar.... Många kort var det....


Kort som ska ordnas, fotas och sedan läggas upp på Tradera. Det tog oss hela fredagskvällen och hela förmiddagen igår. Fast jobbet har gjort nytta, han har redan börjat få in bud på sina auktioner. Roligt!


Vet inte vad det är som gör att man säljer. Såg ett kort som Axel sålde, som gick för över 200!!!.... Såg sedan samma kort igår och då var det bara 12 timmar kvar på den auktionen, och det var bara 40 kr... Ja, ja... jag klagar inte.


Efter en halv dag framför datorn, kände jag att jag var tvungen att komma ut. Killarna skulle på fotboll med sin pappa, så jag bestämde mig för att åka och kolla läget på "mina" svampställen. Hade ju i veckan som gick redan kollat mitt ställe här i närheten, plockade väl 2 dl. Där fanns det en del smått i storlek knappnålshuvud....


Åkte igår em. till mitt andra ställe i Halland. Där har jag 2 olika ställen jag brukar plocka på. Det första stället som brukar vara ett säker kort - var nästan helt tomt.... Inte ens små knappnålshuvud...suck. Tog istället en promenad längs en skogsväg, där fanns det mycket som ska växa till sig, men inte plockbart. Tappade sugen, funderade över om jag skulle åka hem o strunta i mitt andra ställe eftersom det var så dålig. Bestämde mig ändå att ta en tur dit också. Vädret var skönt och det var underbart att vandra omkring ute.


TUR jag åkte dit! Där fanns det massor! Mestadels fortfarande för litet för att plockas, men lovande inför framtiden. Jag plockade lite grann, för har jag ändå tagit mig ut i skogen vill jag inte komma hem tomhänt. Lämnade rejält med svamp som ska växa till sig, undrar bara hur snabbt de växer....


Kom i alla fall hem med 1 1/2 liter!! Orkade inte rensa igår, så det blir ett projekt idag...



Ovido - Quiz & Flashcards