Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Böcker

Av Jessica - 1 juli 2012 23:17

Senast jag delade med mig av de böcker jag har läst, så var det den 13 maj.... Det jag skrev då, gäller tydligen fortfarande - alltså jag är kass på att uppdatera om det jag läser...

Men läser - det gör jag.


Idag har jag dessutom varit på Emmaus och införskaffat 11 "nya" pocketböcker, som nu ligger i min byrålåda med böcker som väntar på att läsas. Där finns en härlig blandning, man vet ju inte vad man blir sugen på att läsa. Vissa böcker har legat där lääänge, och andra hinner knappt ner i lådan. Fick med mig mestadels böcker som jag bara valde ut, som jag hoppas är bra. Men hittade också Änglavakter av Kristina Ohlsson, en bok som jag väntat på att få läsa. Jag har läst hennes tidigare två böcker, Askungar och Tusenskönor. Riktigt bra! Såna som man inte kan lägga ifrån sig, spännande, och jag har inte kunnat fundera ut "lösningen", eller "vem som gjorde det".


Just nu är jag inne i den spännande upplösningen av min sista bok av Björn Hellberg. Det finns många fler, men den sista av de som jag hade hemma.


     

 
 
EM (elsamarianne

EM (elsamarianne

2 juli 2012 11:58

Se där så många fina läsäventyr du hittat. Själv är jag inte så förtjust i Hellberg, men visst har jag läst några.
Har du provat att läsa bok på datorn eller i mobilen? Jag lånar via mitt eget bibliotek, laddar ner i mobilen och kan läsa offline när jag vill (perfekt i mörker och när man sitter o väntar på nåt...) Gratis och det är alltid en massa nyheter.
Intresserad? Jag har en sida på min blogg hur det går till. Kolla till vänster under headern.
Ha en bra vecka
kram EM

http://elsamariannes.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards