Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Jessica - 23 juli 2012 23:20

Har ikväll avverkat en tung punkt på min "att göra/borde göra - lista".


Rensat mitt överfulla hörnskåp. Har tyvärr ingen karusell i detta skåp, så sakerna som står längst in, används ju så gott som aldrig. Nu var skåpet så fullt, så det knappt gick att stänga och om man stängt det ville man helst inte öppna det.


Lite jobbigt med sånt skåp som sväljer massor, och där div. saker därför tenderar att hamna...


 


Hela köket fylldes med grejer från detta skåp (även diskbänken var fylld och det stod lite saker på golvet bakom bordet..)


Nu är det dock äntligen gjort! Skåpet är tömt, urtorkat, saker bortrensade och det som skulle behållas är tillbakaställt i skåpet, förhoppningsvis i en ordning som kommer fungera...

En pappkasse fylldes med saker som är fullt funktionella och i bra skick, de ska lämnas in på Emmaus.


Fick nu till och med plats med snacks där nere. Brukar alltid finnas någon chipspåse här hemma, bra att ha, men tar stor plats. Nu har den fått en plats!


Känns bra att göra ett sånt här röj. Undra bara varför man proppar in saker... om man inte gjorde det, skulle man slippa de stora röjen...


Av Jessica - 23 juli 2012 23:15

Idag hämtade vi en kompis till Peter. När vi sitter i bilen på väg hit, säger han: "Jessica, jag får alltid så god mat när jag är hos dig!" Det är ju kul att höra. Då frågade jag vad han fick sist han var här, tror det var pannkakor och så fick han chokladkaka....


Ja, då kände jag i mitt hjärta, att det är klart att grabben ska få nåt gott när han är här..... Så det blev till att slänga ihop en kladdkaka.


En del vet tydligen vilka knappar de ska trycka på!


Så resultatet blev detta: en kladdkaka med smultron uppepå, serverad ihop med vispgrädde!


Tja, bjöd ju även in kompisens mamma och syster på fika, så jag fick mig också en trevlig pratstund med Eva-Lotta!


 

Av Jessica - 23 juli 2012 00:00

... eller, tja... fötterna badade några korta sekunder i alla fall....

Jäklar vad kallt det var. Fanns en tapper människa som badade, och han hade med sig en termometer. Han hävdade att det var 18 grader.....


I så fall är 18 grader alldeles för kallt. Finns inte mycket i denna världen som skulle få mig att bada vid denna temperatur.


Idag åkte vi till stranden, trots hårda, kalla vindar. Solen tittade fram korta stunder mellan molnen. Men har man besök från de djupa, mörka skogarna i Småland, så måste vi ju visa havet! Därför hamnade vi på stranden idag. Det var inte många där - konstigt??... Killarna fiskade krabbor, Axel fick en som var riktigt stor och den skulle han ta med hem och koka sa han.


Ja, så det var bara att köpa hem krondill och ställa till med krabb-kok. Oscar kokade också en, fast mindre. Sen satt killarna och smakade lite på dessa. Gullungar!


Vi andra valde att hålla oss till kantarellomelett. Fast Axel & Oscar behövde fylla ut sina magar med omelett de också. Det var inte mycket mat på dessa små krabbor, men killarna var så stolta och nöjda!


Här är det lugnt, killarna sover sedan 2 timmar, Linda ligger väl där uppe och chattar!!... Själv ska jag lägga mig också och räknar med att hinna med några sidor i min bok innan ögonlocken blir för tunga.

Ovido - Quiz & Flashcards