Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

1:a dagen

Av Jessica - 19 juli 2012 22:58

Så är 1:a semesterdagen till ända. Sitter med mitt kvällskaffe, Axel & Peter snusar gott i sina sängar, diskmaskinen är precis klar och jag ska göra ett inlägg här. Sedan lägga mig o läsa lite i min bok.


Hade tänkt att jag skulle åka ut i skogen och plocka mer svamp, men vädret tyckte inte att jag skulle göra det...


Tja, väcktes ju av mina nattgäster, fixade en spartansk frukost (hade ju inte hunnit handla) och sedan körde jag hem dem till Björkekärr.


Sen iväg och handla för att fylla upp kylen. Barnen skulle ju komma! Då går det åt en del, går ju inte att jämföra med när jag är ensam hemma och dessutom jobbar hela tiden.


Hade dessutom här om dagen fått syn på persienner till takfönster i Lidl´s reklamblad. Jag har 2 takfönster och det är hopplöst med att finna någon bra lösning med persienner eller rullgardiner.. Pappa kollade upp med någon firma som kunde göra till takfönster, men det skulle kosta multum... I ena fönstret har jag idag inget, i det andra hade de som bodde här före mig, satt upp en rullgardin, men för att den inte bara ska hänga rakt ner i rummet, så får man "fästa" den i ett snöre som är spänt nederst på fönstret. Funkar sådär... men har fått duga. Nu hade ju dock Lidl persienner för takfönster, de kostade dessutom bara 499 kr styck. Sen är det 5 års garanti på dem, och då tänker jag att de kan inte vara hur dåliga som helst.


Så dagens uppdrag fick bli att jaga rätt på dessa persienner. På den Lidl som ligger nära där jag bor fanns det inga. Men i nästa butik fick jag napp! Känner mig såååå nöjd, även om de inte ens är uppe ännu, utan står i mitt förråd i sina kartonger. Men jag blev ändå så glad över dem, för jag tror det kommer bli så bra.


Stack sedan ut en halvtimma i skogen här bakom huset, ville ha lite kvällsmat. Fanns inte mycket, men räckte till 2 mackor!! mums.


Vid 19-tiden kom då 2 killar hit. Oscar skulle följa med Eric och titta på Häcken, så han ansluter i morgon.


Ikväll har jag också gjort något som jag tänkt på i flera dagar, nämligen klippt bort massor på mina tomatplantor. Har sett någon liten grön tomat, men tyckt det var ganska så lite blommor.... Det var däremot mängder med stora blad. Om det skulle råka bli lite sol, så kommer inte solen nå fram till tomaterna, så ikväll ansade jag plantorna. Oj vad blommor det fanns där inunder, och det fanns även fler tomater!


Nog för idag... fortsätter o njuter av min tillvaro. Tar dagen som den kommer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards