Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Ömsom vin ömsom vatten

Av Jessica - 31 juli 2012 11:44

Näe, så är det inte. Inte just nu i alla fall. Det är dock ömsom sol, ömsom regn. Solen sken och jag skickade ut killarna. De började spela kubb, hann väl med några kast, sedan kom regnet. In med alltihop och gå in. Nu när de varit inne några minuter skiner solen igen..... suck.

(fast molnen är överallt omkring, inte bara vita sommarmoln, utan också rejält mörka moln)


Själv hann jag dansa runt ett varv med dammsugaren. Även när man är ledig måste vissa tråkiga saker skötas...


Dagen får gå i soft tempo. Peter var ju helt slut efter en vecka hos mormor & morfar. Somnade igår när vi körde hem och sov nästan 2 timmar i bilen. Tog extra lång tid att köra hem, eftersom man inte fick köra på R40 mellan Bollebygd och Landvetter. Det var vägarbete, så de hade stängt av och trafiken fick köra den gamla vägen. Självklart med en stor tung långtradare i ledningen... Så därför blev det extra lång tupplur för Peter. Trots det somnade han ändå vid 22 igår kväll och sov till 8-tiden i morse.


Tror det passar oss alla att ta en lugn dag. Blir att åka och handla lite mat - ytterligare en tråkig syssla. Oscar ska också fundera ut vad han vill att vi äter i morgon, på hans födelsedag. Samt att vi ska se om vi kan hitta nya skor till Peter, de han har verkar lite väl små...


Så inget speciellt på programmet idag, fast ändå njuter jag. Underbart att inte vara stressad och inte ha massa tider som ska passas.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards