Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Jessica - 6 augusti 2012 22:35

Kolla vilken cooling som helt plötsligt dök upp i mitt kök idag, och hjälpte mig att röra i kastrullen!


 



Idag har det regnat, och regnat och regnat.... åsså regnat lite till....


Inte orkat göra nåt. Killarna också varit lite trötta, så det har passat ganska så bra med en lugn hemmadag. Hade helst bara legat på soffan hela dagen, men funkar inte riktigt så när barnen är här.


Peter har spelat på datorn, spelat på DS, spelat på ipod, tittat på film. Axel har mest hängt framför tv:n. Tyvärr tittar han dock på så dåliga program, så inte kul att hänga i soffan med honom. Vet egentligen inte vad jag har gjort hela dagen, kan sammanfattas med ingenting...


Vi var iväg på Coop o handlade det mest akuta. Sedan inköp av sushi till lunch. Fram emot 16-tiden idag fick jag först lite fart. Plockade i ordning och rensade i barnens spelrum/vårt gästrum. Samlas lite diverse i det rummet. Efter att ha städat där blev det jättefint. Tog upp killarna och infomerade om att det är så rummet ska se ut när man spelat färdigt... Ska bli intressant att se om det kan hållas. Gav mig också på Oscars rum lite grann. Var sedan tvungen att laga lite middag till killarna.


Vi tittade på Lotta på Liseberg tillsammans och sedan fick grabbarna krypa i säng. Jag tog mig ett glas rosé och käkar lite "Polly rocks", har ni inte prövat dem så GÖR det! Mums.


I morgon har de lovat regn igen.... ovanligt? NOT. Peter ska åka till sin kompis och leka, Axels bästa kompis kommer hit och leker, så i morgon räknar jag med att kunna göra vad jag vill. Bara jag servar de stora killarna med mat, och sköter lämning och hämtning av Peter, i övrigt får jag "egentid".

Ovido - Quiz & Flashcards