Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Jessica - 17 augusti 2012 17:27

Så var det dax för min 2:a arbetsdag. Gick upp vid 6.30, då var redan alla killarna uppe!!.... Mormor & morfar verkade sova. Stoppade i mig lite youghurt och gjorde mig i ordning. När klockan var strax före 7.30 gjorde jag mig redo för att åka.


Vad händer då????...


Jo, Oscars lilla söta näsa börja blöda igen. Daaaa..... Först lite försiktigt, sedan mer o mer o mer..... Denna gången var Oscar lite förtvivlad och blev lite ledsen. Nu tyckte han direkt att jag skulle ringa ambulansen, men det tyckte inte jag.


Så in med tamponad av Spongostan i snoken, HÅRT tryck och det fortsätter ändå att rinna. Torka, torka, lugna..... Efter en stund kommer mormor & morfar ner. Mormor ställer sig i badrummet, och då ber jag om lite hjälp med att trycka, medan jag går o hämtar en is-påse.


Väl tillbaka, ser jag att mormor är helt lik-blek och står o svajar. Har du tänkt att svimma nu frågar jag. Svaret blir ja! Oj, oj.... ropar på morfar, som får ta hand om mormor. Har inte också tid med någon som svimmar och trillar och slår sig illa.... Så ber morfar sätta mormor på toastolen och att hon böjer ned huvudet mot fötterna. Så sitter hon en stund, Oscar blöder o jag står o håller ispåse mot hans näsrot.


Vilken cirkus det är på det här stället!!!...


Efter en stund måste mormor lägga sig ner, så morfar får ta henne till soffan.

Ispåsen verkar sakta med säkert göra sitt. Kylan får ju kärlen att dra ihop sig, och därmed sluta blöda.


Så idag kom jag iväg ca. 45 minuter senare till jobbet, än vad som var tänkt. Tur jag inte hade patienter som stod och väntade på mig, då hade jag blivit något stressad. Nu visste jag att jag får lösa det här, och sen kommer jag när jag kommer.


Så det var samma morgonrutiner som igår..... Tror att jag gärna avstår från just dessa rutiner....


Vem vet hur morgondagen blir??......

Ovido - Quiz & Flashcards