Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Jessica - 12 augusti 2012 22:32

Dagar och veckor rusar iväg.... nu går semestern mot sitt slut med STORA kliv. Känns faktiskt som den är slut redan i morgon, trots att jag faktiskt har 3 dagar kvar. I morgon är det dock upp kl. 7, då klockan ringer. Fixa frukost till killarna, sen ska Peter göra sin första dag på fritids. Axel & Oscar är fortsatt lediga till nästa måndag då skolan börjar.


Har försökt börja kolla igenom allt som behövs i klädväg, nu när skolan, träningar, och idrott drar igång. Efter jag har skrivit här ska jag packa ombyteskläder och regnkläder till Peter. Gäller ju att det som behövs finns på plats. Sen ska jag också börja fylla min kalender med alla tider som redan trillat in, men som jag försökt förtränga....


Otroligt vad 4 lediga veckor kan gå fort. Skulle inte säga nej till dubbelt så många. Känns som det är lääänge till nästa sommar...


Semestern "slutade" som den började, med trevligt umgänge med Martin, Amanda & Adam. Första gången hade de med sig kusinen Ellen, då blev det en sen kväll med mycket prat och vin, och till slut övernattning. Idag hade de istället för Ellen, med sig Angelika. Jag bjöd på grillat och rosé. Som alltid trevlig. Ikväll dock inte lika sent och inte lika mycket vin. Vardagen låg i bakgrunden och påminde....


Nu ska jag sätta lite fart, så även jag kommer i säng i någorlunda tid. Tungt i morgon när klockan ringer. Är så tacksam för att jag inte börjar jobba i morgon när allt annat drar igång, då tror jag att jag hade varit helt slut redan efter 1:a veckan... Nu blir det fortsatt lite halv-fart.


Måste dock ringa jobbet i morgon, vet inte riktigt vilken tid jag börjar jobba på torsdag....   

Ovido - Quiz & Flashcards