Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Jessica - 15 augusti 2012 09:49

visst låter det så jäkla bra. Att stanna i  nuet och njuta av här och nu. Tjena - hur hinner man med det??


Har varit en tuff start på veckan. Barnens aktiviteter har dragit igång med full kraft, samtidigt som jag också försöker få killarna att ändra på sin dygnsrytm. Vi vet ju alla hur det blir när man varit ledig länge. Är så tacksam för att jag inte började jobba i måndags, då hade jag varit sönderstressad redan. Nu har det gått bra, men det är inte precis så att man sitter still o njuter av nuet...


Skrev på min status på fb igår att jag undrar hur jag egentligen hinner med att jobba också. Den funderingen kvarstår.. Dessa dagar har jag haft fullt upp, men inte stressat. Om bara några dagar är det verkligen maxat, suck...


Idag tror jag dock på en lugnare sista semesterdag. Lilleman ville idag vara i sin förskoleklass mellan 8.30 till 14.30, så då har jag lite mer tid innan han ska hämtas. De 2 stora har idag besök av sina bästa vänner, vilket innebär att jag får "ledigt". De är nöjda och sysselsatta, inte så mkt syskonbråk. Har givit dem 1 timma vid Wii resp. PS3, sen får de gå ut o leka i det fina vädret. Perfekt när de är 4, då kan de både spela kubb och fotboll i jämna lag. Jag ska serva med pannkakor.


Har i 2 dagar försökt att hinna med att måla mitt staket på baksidan. Hinner typ måla 3 brädor, sen är det alltid någon som ska hämtas, lämnas, åka till träning, mat som ska lagas etc.... Nu är det bara 8 brädor kvar, och idag tror jag att jag skiter i det! Ska bara försöka njuta av min sista lediga dag.


I morgon börjar allvaret så smått. 2 fullspäckade dagar på jobbet sen lite "ledigt" igen. (förutom då att jag ska gå Rosa Steget på lördag och Axel har fotbollscup på söndag) Blir dock fortsatt lite mjukstart, eftersom mamma & pappa kommer i morgon och hjälper mig med barnen, fritids har studiedag på fredag och då ska de vara med barnen. Det innebär att jag då inte behöver känna mig stressad mina 2 första dagar på jobbet. Lyx!


Nu ska jag ta en kopp nybryggt kaffe, och njuta av nuet en stund!



Ovido - Quiz & Flashcards