Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Jessica - 9 augusti 2012 22:22

Ja, så har man då varit tvungen att träffa den där j-vla energitjuven igen. Går ju inte undvika. Jag undviker det så mycket jag bara kan, men det går ju inte helt. Bara lääääängtar tills den dagen barnen är så stora så vi absolut inte behöver ha något alls att göra med varandra längre.


Försöker så mycket jag bara kan, att inte bli arg när barnen är med, biter ihop så det känns som tänderna slits ned. Ikväll kunde jag dock inte bita tillräckligt. Igår bestämde vi, att jag o barnen skulle komma förbi ikväll efter han hade tränat, och hämta hälften av barnens alla träningskläder.Träningar och skolgympa startar ju inom kort. (var så jäkla dum/snäll att jag lämnade ner alla träningskläder då killarna hade 1 veckas fotbollsskola. Lär ju gå åt en del med 3 killar som tränar varje dag. Tyckte då att han skulle ha så mycket som möjligt, så han inte behövde tvätta. Vilket tydligen är extra jobbigt för honom) Nu när vardagen snart är här är det dax att dela upp grejorna igen. Har påtalat detta flera gånger under sommaren, men inget har hänt.


Så igår blev det då bestämt att vi skulle göra det ikväll. Vi hinner ju inte komma dit, innan han sur som ättika förklarar att detta var sämsta dag och tid att göra detta. Men, va f-n. Då kunde han väl valt nån annan dag och tid..... Sen är ju detta inget nytt, så han kunde väl delat upp det tidigare. Näe då, så klart inte. Inte heller skulle vi dela upp det på plats. Utan irriterad som f-n rusar han upp till 2:a våning, slänger ner ALLA träningskläder i en stor IKEA-kasse. Jag undrar då vad han har tänkt att killarna ska ha på sig till träning när de är hos honom " jag kan väl dela upp allt hemma hos mig och sedan lämna tillbaka hälften" VAD F-N SKA JAG GÖRA ALLT FÖR???? Finns ju flera anledningar till att jag inte lever med honom. Att jag gjorde ALLT är en av dem.


Sen säger jag att vi också behöver regnställ och stövlar till Peter, som börjar i förskoleklass på måndag, då ska det såklart finnas där ifall han behöver. Då blir han ju inte gladare.... Ännu surare rusar han istället ner i källaren och kommer upp med 3 kassar med stövlar. Dammiga och skitiga och tycker att jag ska ta hem alla. Varför ska jag förvara allt och sortera och hålla ordning. Jag har dessutom ett antal 100 kvm mindre än vad han har. Så Peter fick plocka fram sina stövlar och prova dem, de tog vi med hit. De ska jag skura rena.


Var det nåt nytt att Peter börjar på måndag? Efter alla år med barn på dagis och fritids vet han väl lika väl som jag vad som ska finnas på plats....


Önskar inget högre än att jag bara kunde skita i honom, men när barnen blir drabbade/lidande så går ju inte det. Så lik förbannat håller jag viss ordning, trots att vi inte lever tillsammans. Jag tycker inte om när mina barn går klädda i för små kläder. Hade de inte haft andra kläder, så javisst, men de har kläder.


Daaaaaaa, ska sluta skriva nu. Är allt för arg för att sitta här.

Ovido - Quiz & Flashcards