Alla inlägg den 25 augusti 2012

Tur

Av Jessica - 25 augusti 2012 20:54

Ibland ska man ha tur - idag tycker jag att jag hade det!


Oscar skulle ju ha födelsedagskalas, 7 barn på besök. Jag har ju inte precis jättestort här hemma, men vill sonen helst ha sitt kalas hemma hos mamma, så är det såklart att han får det! Tidigare i veckan har SMHI lovat regn hela lördagen, men lagom tills lördagen närmade sig, så ändrade de prognosen. Sol fram till 18, sedan regn. Å så blev det!!!


Fantastiskt!


Vaknade och kände att det varit välbehövligt med lite extra sömn. Dock lite huvudvärk, men stoppade i mig en tablett. På förmiddagen iväg till Apelsinplan, för att heja på Eriksbergs -02:or. Killarna är så duktiga. Bjuder alltid på spännande underhållning! Härligt att se dem! Idag blev det 4-4 mot Kungsladugård.


Efter matchen åkte jag o Oscar iväg direkt. De andra stannade och tittade på Eriksbergs andra lag som också skulle möta Kungsladugård. Det var ju så underbart väder. Jag och Oscar åkte iväg för att handla till hans kalas. Tårta, kakor och godis. Sen hämtade vi upp Oscars bästa kompis på vägen hem.


Vid 14.30 fylldes huset av Oscars gäster. Han fick så fina presenter! Fasktiskt lite för fina.....


Så till min tur. Fint väder och dessutom VARMT! Vilket innebar att barnen kunde sitta ute och fika. De kunde också vara ute och leka! Helt perfekt.


Efter kalaset körde jag ner Oscar till sin pappa igen. Jag o de stora killarna gick tillsammans igenom vad de behöver ha med sig till mig inför nästa vecka. Sen plockade killarna fram allt själva som skulle med. Bra om de själva lär sig att tänka igenom om det är något som behövs. Oftast är det fotbollsskor, och för Oscars del - trumpeten. I övrigt finns ju det mesta i dubbla uppsättningar. Så nu har jag grejorna här. Hoppas vi fått med det mesta.


När jag kom hem vid 19 hade regnet börjat rejält, och därmed blev det också mörkt ute - och inne.... Så jag gjorde en sån där sak, som jag ibland inte får gjort direkt.... byta ut trasiga glödlampor. Känns ju inte så akut under sommaren, men nu var det en välgärning.


Har nyligen fyllt magen med lite kantarellmackor och kall öl. Siktar på en tidig kväll idag också. Så det finns krafter till den kommande veckan med jobb och mina fantastiska killar!

Ovido - Quiz & Flashcards