Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Jessica - 10 augusti 2012 23:42

Semestern går så sakta mot sitt slut, nu 5 lediga dagar kvar, sedan är vardagen här. Redan om 2 dagar börjar det - Peter börjar nollan, Axels fotbollsträning börjar, Oscars fotbollsträning börjar, Oscar har match, Axel har cup... Almanackan börjar fyllas. Saknas bara att skriva in Peters simskola, Oscars trumpetlektioner och alla läxor och aktiviteter med skolan, samt såklart alla dessa barnkalas....


Var fanns jag och mitt i allt detta?.... Ja, får se hur hösten blir, hur jag lyckas få tillvaron att fungera.


Trots för det mesta, dåligt väder, under semestern - så har jag kunnat koppla av. Gäller ju att inte bara fokusera på att man ska ha sol- för då blir man självklart besviken. Känns som jag har laddat energidepåerna något. Fått lite grann gjort här hemma, funkar bra när vädret inte är det bästa. När det varit bra väder har vi varit vid vattnet. Hunnit grilla och haft folk här, och varit hemma hos vänner.


Dessutom har jag såklart läst!!!


     


Böckerna på översta fotot - sisådär


Böckerna på mittersta fotot, sånt som jag varit lite nyfiken på.... också väldigt sisådär. Har aldrig varit någon stor anhängare av Jesper Juul, och har inte blivit större efter att ha läst boken. Den andra boken gav lite intressant och samtidigt skrämmande läsning. Kan säga att jag är bättre på att läsa på vissa innehållsförteckningar.


Böckerna på sista fotot - rekommenderas. Har ni inte läst dess - läs dem. Har ni inte ens läst något av dessa författare - pröva på!

Ovido - Quiz & Flashcards