Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Semester??....

Av Jessica - 15 juli 2012 21:34

Inte har jag det inte, men om man ser till antalet inlägg jag gjort senaste dagarna, så skulle man lätt kunna tro att jag tagit semester både från jobb och blogg. Riktigt så härlig är inte verkligheten....ännu....

3 låååånga arbetspass kvar tills det är min tur att ha semester. När det är så nära, är det extra tungt att gå till jobbet. Har dock att göra på jobbet, så jag hoppas dagarna kommer gå fort.


Veckan som gick på jobbet var bättre än den föregående, då min kära kollega var tillbaka från sin semester. Otrolig skillnad när vi är 2 som delar på jobbet, istället för att man är helt själv o ska få det att flyta...Nu är min kollega ledig måndag och tisdag denna veckan, sen jobbar vi båda på onsdag. Gott att inte ha jobbat så man är helt slut innan man går på sin ledighet.


I torsdags när jag var ute på min "mördar-runda" ropade grannen, och undrade om jag inte ville komma över och ta en öl. Jo men visst, det kunde ju vara trevligt. De har gäster från Danmark, och av dem blev jag dessutom bjuden på "brandbil"... den var farligt god. Satte sig i tungan!!... Hade jäkla svårt att säga S resten av kvällen. Var hemma igen vid 21.30, så det blev inget nattsudd, men jag var lite lullig. (Kom sedan på att jag inte åt kvällsmat innan jag hamnade hos grannarna, och på dagen hade jag bara ätit lite sallad... så jag skyller på att det var bristen av föda som gjorde att brandbilen tog så bra)


Igår skulle jag ha Peter, Oscar valde att stanna hemma hos sin pappa och Helena (en kusin till barnens farmor). Fast när jag kom för att hämta Peter och vi skulle åka vidare till mormor & morfar, så ville Oscar också följa med. Självklart fick han det. Hos mormor & morfar fick vi också sällskap av morbror Jocce & moster Anja. Det var egentligen de som hade planerat att åka upp och tjatade på mig att vi skulle följa med också.


Trevlig, mysig helg. Killarna har spelat fotboll med både morfar och Jocce. Vi har grillat, Anja hade gjort en tårta, vi har ätit jordgubbar & glass, godisskålen har varit framme... Vi har helt enkelt bara gottat oss och umgåtts.


Igår kväll när barnen skulle duscha så ös-regnade det. Så jag sa till dem att ta en "utomhus-dusch", så de hoppade ur kläderna och rusade ut nakna på gräsmattan. Lite kallt var det, så då var det ännu bättre med en varm dusch. Peter tyckte att jag var lite tokig - men det var ROLIGT!


I morse ordnade Jocce & Anja frukost. Americanska pannkakor med majsmjöl, smör och sirap samt knaperstekt bacon. Mums!


Sen på förmiddagen "tog" jag mig 2 timmar i skogen. Åkte till välkända svampställen och kom hem med både gula kantareller och trattisar. En del stektes upp till lunchen, och resten fick mamma behålla.


På vägen hem lyssnade vi på sportradion, killarnas Häcken spelade match, och de vann! Killarna var här någon dryg timma, sedan kom deras pappa och hämtade dem. Så nu är det så där tyst och tomt igen.... Gillar inte det! Fast då får jag tänka på att det bara är några dagar kvar, tills vi har flera veckor tillsammans då vi bara kan ha det gott.

INGA måsten!


Ja, självlklart träffar killarna även sin pappa under dessa veckorna. Vi har alltid "lånat" av varandra. Annars skulle vi inte klara av att ha semestrar på detta sätt. Men oj så lyxigt det är för våra grabbar. Varje sommar får de minst 8 veckor då de är lediga.

 
 
ElisabethT

ElisabethT

16 juli 2012 13:41

Skönt om du hinner varva ner lite redan på jobbet, inför semestern. Skönt att tjuvstarta nedvarvningen, alla har inte den möjligheten på att göra det.
Jag har en vecka till sen ska jag jobba men då på "bortaplan" jag ska på tjänsteresa, långt bort. Ett tufft, intensivt uppdrag men jag ser fram emot det. Lite skräckblandad förtjusning skulle jag säga att det är.
VI har inte många måsten på semestern. Jag har hela almanackan full av tider året runt så när dessa veckor är vill jag ha en tom almancka, ta dagen som den kommer. Lite beronde av vädret är jag/vi. Kan inte påstå att stranden har blivit så välbesökt som jag önskat men det kanske kommer, jag har två veckor till i augusti. Det kanske blir fint då.
Kram

http://kapverde.blogg.se

Jessica

17 juli 2012 00:19

ja, det är inte ofta man hinner slå av på tempot på jobbet, så denna gången njuter jag av möjligheten. Börjar dessutom jobba på en torsdag. Har fått för mig att det är ett bra sätt att mjukstarta efter semestern. Har inte prövat innan, men varje år tänkt att det är idiotiskt att börja jobba på en måndag.

Försöker också att inte ha för mycket inplanerat när det är ledigt. Bara softa, och göra det vi känner för. Beroende på humör och väder! Lite saker som vi tänkt göra, men inga fasta planer, utan vi får se hur det blir. Gott att vara flexibel och inte upplåst.

Härlig berättelse om Bert! Jag gillar honom. Tycker han är en cool gubbe.

Näe, nu ska jag "kasta" mig i sängen för att hinna läsa något kapitel i min bok, innan mina mörka ögon stängs för dagen. Fattar inte att varje dygn har lika få timmar..... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards