Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Bohuslän

Av Jessica - 4 augusti 2012 23:14

Igår åkte vi på kort besök i Bohuslän. Vi var uppbjudna till Axels bästa kompis och hans familj. De har sitt sommarställe i närheten av Nordens Ark. Lite strul innan vi äntligen kom iväg, så vi var uppe vid lunchtid.


Bara att sätta sig vid dukat bord - lyxigt. Efter att vi alla hade fyllt våra magar med pastasallad, åkte vi iväg till Bovallstrand. Syskonen Wennerqvist ville helst bada, syskonen Juillard ville helst fiska krabbor. Till slut var även Axel i vattnet en stund, brrrr.... Fast under tiden vi var där, så klarnade det upp och blev klarblå himmel, så solen kunde skina på oss. Besöket i Bovallstrand avslutades med kul-glass. Peter tyckte dock inte det var så "kul", eftersom han tappade sin glass..... Dock snäll tjej i glass-kiosken, så han fick en ny.


Åter i huset ordnade Ted grillen, jag fick röra ihop tzatzikin, Maria fixade övriga tillbehör. Åter igen mätta o belåtna, så spelade jag och Ted "Chicago" tillsammans med barnen. Behöver ni ens gissa vem som vann??.....


Sen var barnen trötta, vid 22.30 bad Peter att få gå och lägga sig, då fick även de andra göra sig redo för att krypa ner i sängarna. De 3 stora killarna skulle sova ute i den lilla gäst-stugan. Vet inte när de somnade, för de hade med sig ipod´s dit och jag vet att Oscar & Jakob spelade. Axel sysselsatte sig mest med Teds stora stjärnkikare.


Efter att ha fått en god natts sömn och frukost, så sysselsatte sig barnen med Kubb. Teds pappa kom dit, och de 2 fortsatte bygga på sommarens projekt - en bastu. Jag och Maria tog en promenad i skogen och plockade med oss en del kantareller och trattisar hem. Efter lite fika var det dax att tacka för oss.


Vi körde ner till Lysekil och passade på att besöka "havets hus", där vi inte har varit tidigare. Verkade uppskattat av killarna. Sen hittade vi en liten strand och såklart klippor, där vi spenderade ytterligare någon timma innan hemfärd till GBG.


Vi har haft ett härligt dygn hos kära vänner! Nu ska det packas upp, och packas om fast bara för Oscar. I morgon kommer nämligen mormor & morfar och hämtar honom. Han ska vara hos dem några dagar och få egentid och bli bortskämd! Lyx!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards