Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Taggigt

Av Jessica - 21 augusti 2012 23:04

Har avverkat ytterligare en dag på jobbet. Som vanligt rusar dagarna bara förbi. Är lite extra trött i skallen efter jobbet, har inte full fart ännu... Lite strul i morse, jag skulle ha läkarmottagning. 15 minuter innan vi skulle börja fick doktorn åka hem... hennes egen son hade kräkts på dagis... Lite struligt blev det, men det löste sig. Fast såhär är det, vi är flera som har mindre barn, och då släpper vi ALLT när de blir sjuka.


Visst kan det kännas jobbigt när vi måste avboka besök, men jag brukar försöka tänka som så här:

"kan jag inte ta hand om mina egna barn, kan jag inte heller ta hand om andras"

Kontentan är ju att mina barn går självklart före allt annat!


Efter jobbet åkte jag hem o satte igång en maskin tvätt, något jag kommer få syssla med nu några kvällar... Sen hoppade jag i andra kläder och körde ut till skogen. Såååå härligt, laddar mina batterier.


Ikväll var det inte svamp som var målet, utan Björnbär. Vill göra lite sylt. Gjorde björnbärssylt förra året, och det var uppskattat av killarna. Fanns hur mycket som helst, dels moget och mängder av omogna bär. Jag nöjde mig med att plocka 3 liter. Har redan 1 liter här hemma i kylen. Eftersom jag fick så mycket åkte jag förbi barnen o deras far och gav dem hälften av dagens skörd.


Så dagens rubik syftar ju såklart på björnbärssnåret. Jäklar vad det är taggigt att plocka björnbär. Hur många gånger jag fastnat med byxor el. träningsjackan... slutade att räkna. Idag hade jag glömt ta på mig en keps.... vilket dessutom innebar att taggiga grenar emellanåt trasslade in sig i mitt hår!!!... Satt fast flera gånger... Tur det gick att komma loss. Hade inte varit kul att behöva ringa någon och be dem komma o klippa loss mig...


Nu är det slutplockat med bär för i år. Även kantarellplockningen är avslutad - frysen är full!!!... Väntar bara in trattkantarellsäsongen också. Då blir det någon mer tur till svampskogen. Härligt att fylla upp inför höst o vinter.


Nu ska jag slänga min trötta kropp i sängen. Får se om jag hinner läsa något kapitel innan mina ögon stänger igen för idag.


 
 
EM (elsamarianne

EM (elsamarianne

22 augusti 2012 10:38

Å vad gott med björnbärssylt. Synd att det däringa stenarna finns i bara... Men de är verkligen jättegoda.
Tur du kom loss...;-)
kram elsamarianne

http://elsamariannes.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards