Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Finns inte ord

Av Jessica - 31 augusti 2012 23:14

Hade ett långt, allvarligt, förtroendefullt samtal med äldste sonen ikväll....


Ett samtal som gick rakt in i mitt mammahjärta, och SKAR djupa rispor.... Tungt att bära..


Sonen ledsen, bekymrad, orolig, dåligt samvete, etc, etc. Ja, han gav uttryck för många tråkigt känslor.


Är såååå tacksam att han känner förtroende för mig - att han kan, vill och vågar prata med mig!


Försökte bemöta hans funderingar klokt, och svara på hans frågor på ett lika klokt sätt. Försökte tillsammans med honom komma på kreativa lösningar.


Har bara tänkt på vårt samtal, som till sist var tvunget att avbrytas. Det var sent och en tidig dag väntar i morgon. Lovade att vi kan prata i morgon igen om han vill.


Sa vid några tillfällen att jag är ledsen, men att jag inte kan hjälpa....Jag vet inte hur.

Har tänkt på det. Klart jag kan försöka hjälpa, jag måste hjälpa, det är min förb-nnade skyldighet att hjälpa.

Det kommer inte bli lätt.... det kommer kosta dyrt (å då tänker jag inte på pengar).


Men jag MÅSTE. Jag måste våga, orka. Jag kan! Jag är stark! Jag får ta all hjälp jag kan finna!....

 
 
EM (elsamarianne

EM (elsamarianne

1 september 2012 09:12

Oj, det där känner man igen. Att barnen verkligen behöver hjälp och man inte riktigt vet hur... och tyvärr så tar det inte slut när barnen blir vuxna heller. Man får finnas där o stötts så gott man kan...
Kämpa på, du fixar det säkert.
kram elsamarianne

http://elsamariannes.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards