Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Jessica - 2 maj 2012 22:05

Ja, så var det då vardag igen. Idag var det rejält svårt att hålla ordning på vad det varit för veckodag. Tror även mina familjer haft svårt med dagarna.... Min tidbok var fullbokad, men varannat besök uteblev.... Brukar kanske vara 1 uteblivet besök per vecka annars. Ibland kan det kännas gott när man får en lucka. Dock är det ju så att jag måste hitta någon ny tid till dem, och det är inte alltid så lätt...


Efter jobbet körde jag till Hornbach. Dels behövde jag köpa halm till kaninen, det var det enkla ärendet. Skulle dessutom inhandla täckväv och någon olja att olja in mina pallkragar med. (Min pappa har nämligen varit snäll och snickrat ihop 2 pallkragar till mig)


Sedan till Axels fotbollsträning. Det var föräldramöte efter träningen, så jag tänkte det var bra att vara med och höra vad de hade att säga.


Sen hem och olja mina pallkragar. Såg dock på smhi att det skulle bli lite för kallt i natt, så det var bara att släpa in dem i förrådet när de var klara. Behöver ju vara oljade inför helgen, då det ska komma regn igen. Så ikväll var jag inte klar innan klockan var 21.30 Nu har jag städat kaninburen och så är det dax för mitt kvällskaffe.


Visserligen har jag fått en hel del gjort idag, men såna här dagar känns det som dyget skulle behöva ha lite fler timmar....


Får se om det kan kännas bättre i morgon. Då har jag planerat att ordna till lite med jorden, där pallkragarna ska stå, det lutar lite grann, så jag ska försöka fixa till det. Sen ut med pallkragarna igen, och sedan lägga tillbaka stenarna runt omkring. Att foga med fyllning mellan stenarna får bli någon annan dag. Ja, alltid är det något som behöver göras. Nu ska jag ta mitt kaffe, samtidigt som jag ska se om jag fått in någon betalning på det jag sålt på Tradera.... Har jag det, så behöver jag ju även "packa" saker som ska sändas iväg i morgon. Gott när man får sända iväg grejorna och bli av med dem!

Ovido - Quiz & Flashcards