Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Jessica - 11 maj 2012 22:45

...men jag känner mig inte på topp precis....


 


Varje gång jag är förkyld, förundras jag över hur mycket snor en kropp kan producera... Inte är det mindre denna gången. Nu är huden runt näsan helt röd, torr, fnasig och öm.


Vet inte vad det är som flugit på mig denna gången. Vill ju inte tro att man ska vara så sjuk, så varje dag, tror jag att i morgon är jag bättre och kan gå och jobba. Men inte då - har inte blivit ett jäkla dugg bättre! Så varje dag har jag fått ringa till jobbet och säga: jag kommer inte i morgon heller....


Nu skiktar jag på att jobba på måndag, men för varje dag som går, tvivlar jag...


Har ingen ork, blir slut av att bara åka och hämta killarna i skolan. Det är ingen lång promenad från bilen, men det räcker. Precis vad jag orkar. I natt sov jag 12 timmar, ändå helt slut och matt idag. Somnade en stund på soffan i eftermiddags. Så fort verkan av Voltaren eller Ipren går ur kroppen, har jag ont i lederna, blir bensvag och känner mig febrig - men jag har ingen feber.


Känner mig lite ynkligt, och trött på den här skiten. Jobbigt att inte ha ork när jag har killarna. Idag kände jag att "nu gör jag som alla andra", jag går till vårdcentralen..... men vad f-n ska de göra med mig där????

Ovido - Quiz & Flashcards