Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Jessica - 23 maj 2012 23:32

Idag när jag och Peter var ute och gjorde lite ärenden så köpte vi blommor. Jag skulle lätt kunna handla mängder av blommor, men får försöka hålla tillbaka....


I vanliga fall brukar det bli alldeles för trångt i krukorna, så i år tänkte jag ta det lite försiktigt. För blommorna brukar ju växa...


När jag gick och tittade på blommor och funderade på vad jag ville ha, vilka som skulle passa ihop med vilka, vilka färger osv. Så gick Peter för sig själv och tittade på alla blommor. Sen kom han, "mamma, jag har hittat jättefina gula blommor, dem tycker jag att vi ska ha". Kul att han hittade något. Så jag följde med honom så han fick visa. Det var gula tagetes som han tyckte om. Tagetes är inte mina favoriter, men om Peter tyckte om dem, så blev det såklart dem. Han är såå trevlig att ha med när man gör lite ärenden. Aldrig ett bekymmer. Så självklart skulle han få välja.


Så i eftermiddags har jag planerat lite grann, och denna gången har jag planterat glest. Får se hur det blir...


         

Av Jessica - 23 maj 2012 10:11

Häftigt vad värmen gör. Det gror i mina oldingslådor! Det är så häftigt och jag blir glad över dessa små gröna strån och blad som kommer fram. Att man kan bli glad för så lite, för än så länge är det verkligen lite. Tror inte ens jag skulle kunna fota det ännu för att delge er. Tror knappt det syns. Men mina hök-ögon ser minsta gröna lilla sak som kommer upp ur jorden.


Det mest häftiga är att man kan se förändring på bara några timmar!!

Så kanske ni kan få se foto i helgen.....


Nu ska jag och min lille "sjukling" ut och göra lite ärende. Behöver lite till kaninen, så det blir ett besök på Hornbach. Är ju också lite sugen på att köpa lite blommor och plantera i krukor. Har inte gjort det än i år, och nu verkar ju vädret hålla sig!


Sen även ett besök på coop.... vilket är mindre spännande, men ett måste.

Ovido - Quiz & Flashcards