Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Jessica - 19 maj 2012 18:06

Idag har pappa och mamma varit här. Trädgårdsarbete har stått på dagens "program". Vi började dagen med att åka med Peter till simskolan. Han kämpade på så bra.


Sen hemma var det lite förmiddagsfika, innan det var dax att dra på arbetshandskarna. Jag och pappa rev ett staket som jag har framför huset, nu blir det bara häck där. Ser mycket bättre ut tycker jag.


Sen har vi tittat över resterande 2 staket och funderat över hur vi ska göra med dessa. Staketet på baksidan behöver bara 1 överliggare, inga större problem. Men med staketet på framsidan är det desto mer att göra. Flera brädor som är murkna och måste bytas ut.


Så för att se vad vi kan ha för alternativ åkte jag och pappa iväg på en "shopping-runda" på div. byggvaruhus. Att titta på staket, är väl inte så upphetsande precis. Gav inga idéer, framför allt inte som måtten inte stämmer med det staket och fästen som sitter idag.


Så istället kom jag hem med 2 orkideer och 3 tomatplantor!.......


Av Jessica - 19 maj 2012 18:02

Här sitter jag vid datorn, medan Peter ligger nerbäddad på soffan. Febrig och förkyld.... Termometern visade lite drygt 38 för en stund sedan. Då håller Alvedon på att gå ur kroppen på honom, och han ligger här och fryser under 2 filtar. Dvs. febern är påväg att stiga. Har precis lyckats mata i honom nästan 1 tallrik fil...


Jaha, nu sover han... tur vi fick på pyjamasen innan filen. Hoppas detta är något tillfälligt och att han är bra redan i morgon... Har inte tid att vara hemma på måndag..


Fast har man något val. Får superdåligt samvete när jag är borta från jobbet, men försöker tänka som så, att om jag inte kan ta hand om mina egna barn, kan jag inte heller ta hand om andras barn.

Ovido - Quiz & Flashcards