Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Jessica - 7 maj 2012 22:42

Visst är det 7:e maj, men jag gillar INTE att frysa. Så i kväll åkte de på!!!....


Axels lag, förstärkt med Oscar skulle spela match i Öjersjö. Vis efter träningen igår, så visste jag att det gällde att klä på sig. Så när vi var hemma en snabb vända mellan jobb/dagis/fritids och samling inför matchen, så åkte de på! Så gott det var att ha dem. Jag frös inte!


Härlig match, och killarna vann!!! (inte precis något som de är vana vid) Oscar var riktigt duktig att spela mot de äldre killarna. Axel duktig som alltid. Men det som gjorde mig allra mest stolt i kväll var när Axel ställde sig i målet!! Verkligen inte hans favoritposition. Tyvärr har -02:orna bara 1 kille som verkligen tycker det är kul att stå i mål. Så de andra får faktiskt turas om att stå. Killarna spelar 3 x 15 minuter, och idag var de 3 stycken som turades om att stå. Tränaren sa egentligen till en annan kille att han skulle stå, men då började det vanliga tjatet och surandet. Vilket är sååå tråkigt och fortsätter trots att tränarna sagt att detta är ett beteende som inte ska förekomma.


Så jag sa till Axel - ställ dig i mål. Han såg lite surmulen ut, men sen sa tränaren, ja Axel, kan du stå. Då gjorde han det. Utan gnäll, gnat eller tjurande. Bästa Axel! När vi pratade om det senare, så sa han att när jag sa till honom blev han först lite sur, men sen när tränaren bad honom så var det självklart. "Mamma, jag gör ju det för laget"


Då har man fattat vad lagsport handlar om!! Jag är stolt!


Att sen killarna vann med 4-0 var ju en stor bonus!

Ovido - Quiz & Flashcards